חיזוק אריחי שיש בגובה – כל כמה זמן זה נדרש?

חיזוק אריחי שיש בגובה – כל כמה זמן זה נדרש?

בארץ ובעולם קיימים לא מעט מצבים המצריכים עבודה בגובה, בין אם הם דורשות הצבת פיגומים ייעודיים ובין אם ניתן להסתפק בהם בגישה באמצעות חבלי סנפלינג בלבד. בין המצבים הללו נהוג למנות לרוב כאלה המצריכים עבודות איטום וחיזוק, כאשר בדרך כלל יהיה מדובר במשטחים כמו זפת (לגג) או תוספות וחיזוקים לקירות חיצוניים באמצעות חומרי הגלם הקיימים.

אלא שבהרבה מקרים אחרים יהיה מדובר דוקא על חומרי גלם אחרים לגמרי – בהם, בין היתר, חיזוק אריחי שיש בגובה; מדובר אמנם במקרה שנראה נקודתי במבט ראשון, אולם בפועל יותר ויותר משקי בית ובניינים מסחריים עושים בו שימוש לחיפוי חיצוני, ולכן דרוש מענה רחב היקף בנוגע להתקנתם, כמו גם לחיזוקם לאורך זמן. אז מה חשוב לדעת על חיזוק אריחי שיש בגובה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

כיצד מבצעים חיזוק אריחי שיש בגובה?

בכל אריח שהתגלה כרופף, חיזוק אריחי השיש למעשה ידרוש מספר שלבים: ראשית יש לקדוח את הנקודה הרצויה באריח – לרוב בקידוח רטוב ועם ראש מקדח העשוי חומר ייעודי, כדי לצמצם את אזור הקידוח אך ורך לנקודה הרצויה (וכך למנוע סדקים ושברים מסביב לנקודה); לאחר מכן יש לקדוח בקיר עצמו באמצעות ראש מקדח אחר התואם את חומר הגלם של הקיר (לרוב בטון), ולבסוף מעגנים ומחזקים את האריח כולו באמצעות בורג מתאים. במקרים מסוימים נוסף לבורג גם דבק מיוחד לתוספת חיזוק – כאשר לאחר כל התהליך מכסים את ראש הבורג בכיסוי עשוי שיש, כדי לשוות לאריח מראה אחיד ואסתטי. למידע נוסף על דרכי פעולת האיטום לחצו כאן.

כך תעשו זאת נכון

בהנחה שנבנו כהלכה וללא ליקויים, בניינים חדשים לרוב לא יצריכו בדיקה וחיזוק לעתים קרובות מדי. אולם בכל מקרה של הבחנה בהתרופפות אריחים, וכמובן במקרי נפילה של אחד מהם חלילה, יש לקרוא באופן מיידי לחברת מקצועית המבצעת עבודות בגובה, כדי להבטיח שמירה על מראה אסתטי של הבנין וכמובן כדי למנוע סכנה. במקרים אחרים, בהם נראה כי אריחי השיש חזקים דיים והם אינם רופפים, כדאי בכל זאת להזמין אנשי מקצוע אחת לכמה שנים, כדי להבטיח את עמידותם ואתם נראותו הכוללת של המבנה.