איפה כדאי לקנות דירה להשקעה

איפה כדאי לקנות דירה להשקעה

לא מעט ישראלים בוחרים להשקיע את מיטב כספם ברכישת דירה להשקעה. הרעיון הוא פשוט, לצד הדירה בה הם מתגוררים, הם רוכשים דירה נוספת במקום מסוים, משכירים אותה, והכסף שנכנס אליהם מהשכירות משלם את המשכנתא החודשית, פלוס מעניק להם רווח מסוים, וביום בו הם מסיימים את המשכנתא, יש להם אפשרות ליהנות מהכנסה נוספת של אלפי שקלים בחודש. 

השאלה הגדולה היא, היכן משתלם לרכוש דירה חדשה בירושלים למשל להשקעה. ברור שלא בכל מקום משתלם לעשות את זה, מאחר ויש יישובים בהם הרווח על דירה כזו יכול להיות מאוד נמוך. על מנת לרכוש דירה וליהנות ממנה, אנחנו צריכים לבחון כמה דברים:

ראשית, כיצד נראה שוק השכירות באותו יישוב. האם יש ביקוש, האם יש היצע, מה המחירים, מי מתגורר במקום, האם מדובר ביישוב עבור משפחות וזוגות צעירים או האם מדובר במבנה שמיועד יותר לסטודנטים. 

שנית, כמה עולה הנכס ומה תנאי המשכנתא עליו, מה המסים שמשלמים על הדירה ועוד. כך אנחנו נדע מה עלויות העסקה ותוך כמה זמן נוכל להחזיר אותן. 

שלישית, אנחנו צריכים לדעת כמה זמן ייקח לנו לבצע את הרכישה ולא פחות חשוב, כמה זמן נצטרך להשקיע בנכס. בין אם זה אומר בשיפוץ, בתהליך ההשכרה שלו, בעבודה מול הדיירים שמתגוררים במקום ועוד. 

ארבע, חשוב לבדוק עד כמה זה משתלם לטווח הארוך. למשל, האם יש למקום תוכניות פיתוח שונות שיכולות להשפיע על המחיר של הנכס או על הדברים אחרים שישפיעו עלינו. 

אז היכן רצוי לקנות דירה להשקעה

מן הסתם, אזורים בעלי ביקוש רב הם הכי משתלמים. למשל תל אביב. שם אנחנו נוכל תמיד למצוא שוכרים. הבעיה היא, שעלות הנכס תהיה מאוד גבוהה ולכן התשואה שלנו תהיה נמוכה. 

אנחנו צריכים לחפש אזורים שיש ביקוש אבל הנכסים לא יקרים מדי. צריך להודות זה מאוד קשה למצוא מקומות כאלה, בגלל המשבר שעובר על שוק הנדל"ן. אם זאת זה אכן אפשרי למצוא בפריפריה הרחוקה והקרובה למרכז, דירות להשקעה בתנאים נוחים, בתנאים משתלמים מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.