תמא 38 – מה זה אומר והאם חכם לעשות את זה

תמא 38 – מה זה אומר והאם חכם לעשות את זה

בשנה האחרונה עולה לא מעט לכותרות הנושא של תמא 38. נושא זה מלווה אותנו כבר שני עשורים בערך, בעקבות החלטה ממשלה לצאת בתוכנית מתאר לחיזוק מבנים אשר נבנו לפני 1980, מתוך חשש, שאם תהיה בישראל רעידת אדמה, אותם מבנים לא יעמדו בה, מאחר והם לא נבנו על פי התקנים המחמירים ועלול להתרחש אסון כבד שיגבה את חייהם של אלפים.

אך זו לא הסיבה היחידה בגלל התוכנית עלתה לכותרות והפכה להיות מאוד פופולארית. עם הזמן, על מנת לעודד בעלי דירות ומבנים להסכים לביצוע תוכנית זו וכן לעודד קבלנים ליישם את התוכנית, הרי שהמדינה התירה להם להוסיף קומות לבניינים בהם מבצעים את התוכנית וכן להעניק לדיירים עוד שטח, כלומר להגדיל את שטח הדירות שברשותם, על מנת שיוכלו ליהנות מנכסים יותר גדולים. זה בנוסף לשורה ארוכה של תוספות נוספות, נלוות.

האם ביצוע התוכנית היא דבר חכם

כעת עולה השאלה, בה דנים לא מעט כאמור בתקופה האחרונה, האם ביצוע תוכנית זו היא דבר נכון, חכם, האם זה הפתרון לרעידת אדמה אפשרית בעתיד והאם זה משתלם לבעלי הדירות והנכסים.

מן הסתם, התשובה לכך איננה חד משמעית, מה שברור הוא, שמבנים אשר עברו פרויקטים של תמא 38, זכו לחידוש מרענן, מתיחת פנים וכיום הם נראים הרבה יותר טוב, הרבה יותר חדשים, הם ללא ספק נראים יותר מושקעים ואיכות החיים של הדיירים השתפרה. זאת למרות שבמשך תקופה מאוד ארוכה, הם נאלצים להתמודד עם שגרה של שיפוצים וחוסר נוחות.

לפני שנסיים נדגיש, על מנת שזה יקרה, יש לבחור חברה מקצועית שמתמחה בנושא ויכולה לספק את השירות הטוב ביותר עבור הלקוחות.