מה זה מדה מתפלסת?

מה זה מדה מתפלסת?

מדובר על חומר אשר משתמשים בו לצורך מילוי מפולס, חלק וחזק, איכותי ועמיד לאורך שנים רבות. משתמשים בו ליישור והחלקה של שטחים. אפשר להשתמש בו בשטחים גדולים במיוחד כי מדובר על אפשרות לקצב עבודה גבוה מאוד, של עד 1000 מ"ר ביום. חומר זה משמש כתשתית לכל הסוגים של הריצוף – בין היתר גם לפרקט, שטיחים, PVC, או לצורך חיפוי על מערכת חימום תת רצפתי. ניתן להשתמש בו בכל סוגי המבנים, וגם לגמר סופי למחסנים או לרצפה דקורטיבית.

מדה מתפלסת מיוצר מחומר אבקתי יבש, שמוסיפים אליו מים, ומערבלים אותו. הוא מתפלס ומתקשה במהירות. הוא נועד בעיקר ליישור של משטחי בטון או משטחים מסוגים אחרים, אשר מעוניינים לכסות אותם ולהדביק עליהם פרקטים, מרצפות קרמיקה, ועוד. העובי המומלץ למדה הוא מגוון ויש להתאים למטרה הרצויה, הוא יכול לנוע בין 30 ל-3 מ"מ.

איפה משתמשים במדה מתפלסת?

אפשר להשתמש במדה מתפלסת בכל סוגי הבניינים, לדוגמה בבתי דירות, בבנייני משרדים, בבתי חולים, בבתי ספר, בבתי מלון, במחסנים רגילים וגבוהים, ובכל מקום בו רוצים רצפה מדויקת ועמידה לשחיקה. בכל מקרה, הוא מיועד לשימוש פנימי בלבד.

תכונות של מדה מתפלסת

ישנם כמה סוגים של מדה מתפלסת. החומר קל לשימוש בעזרת מכונה או בעזרת מערבל ידני. הוא מתפלס מעצמו בצורה קלה ומהירה. הוא לא מתכווץ ולא נסדק. ההתפשטות שלו היא בסביבות 1.08 מ"מ למטר. לאחר ההתקשות שלו נוצר משטח פנים חלק ללא סדקים או התקלפויות. יש לו חוזק כפיפה ולחיצה גבוה מאוד.

כיצד מיישמים את המדה המתפלסת?

ראשית יש לנקות היטב ולשטוף את הרצפה מאבק. שנית, יש לסלק ולייבש את עודפי המים. לאחר מכן, יש למרוח פריימר למדה – כ-120 גרם למ"ר (מיכל של 18 ליטר ל-150 מטר). כאשר הפריימר מתייבש, יש ליישם מייד את המדה (כדאי לבדוק עם האצבע אם הפריימר התייבש). לאחר יישום המדה, רצוי לסגור את המבנה כדי להקטין את החשיפה לרוחות. זמן הייבוש של הפריימר הוא מינימום שלוש שעות, והזמן הייבוש הסופי צריך להיות מחושב לפי החומר הסופי שרוצים לשים על המדה.