סוגים של איטום גגות

סוגים של איטום גגות

איטום גגות נחשב לאחת הפעולות החשובות ביותר שיש לבצע אחת לתקופה. אומנם רבים אינם מודעים לכך, אך גג שאינו אטום כהלכה הינו גג שהולך לטפטף במהלך החורף. מלבד אי הנוחות הכללית של נזילה מהגג, יש לקחת בחשבון את ההשפעה של זה על הטווח הרחוק. במצב האידיאלי ביותר, הגג שלכם אטום, המרזבים נקיים ומוכנים לחורף והגג עצמו נקי מלכלוך מיותר. במצב כזה, הגשם שיורד ומצטבר על הגג, מנוקז לקרקע באמצעות סדרה של מרזבים המותקנים לאורך הגג. אך במידה והמרזבים אינם נקיים או אינם תקינים, המים ייאספו על הגג ועם הזמן יתחילו לחלחל פנימה. כמו כן, גג שלא עבר איטום מתאים, יגרום עם הזמן לנזילה, למרות שהמרזבים תקינים ונקיים. לכן מומלץ בעונת הקיץ לבדוק את הגג שלכם ולוודא שהוא אטום כהלכה ומוכן לקראת הגשמים של תחילת החורף.

>קראו גם על טיפול מקצועי בעובש

סוגים של איטום גגות – כיצד לבחור מה הכי נכון לכם?

היום ניתן למצוא לא מעט סוגים שונים של שיטות איטום גגות. אם בעבר רוב הגגות היו עוברים תהליך של זיפות, הרי שהיום ניתן למצוא שיטות איטום חדישות ומשוכללות יותר. אומנם ישנם לא מעט יתרונות לתהליך הזיפות, כמו למשל המחיר הנמוך שלו ותהליך העבודה הפשוט יחסית, אך ישנם גם לא מעט חסרונות. גג מזופת למשל, הינו גג שיש צורך לסייד אחת לשנה, במטרה לשמור על שלמות הזפת. כמו כן, יש צורך לחדש את הזיפות לעיתים קרובות, היות והזפת נוטה להתבקע בגלל קרני השמש, דבר שפוגע בתהליך האיטום. אחת השיטות הנפוצות ביותר כיום, היא שימוש ביריעות ביטומניות. מדובר על שיטת איטום מעולה שיכולה להחזיק מעמד לאורך שנים, בזכות היציבות והעמידות של היריעות עצמן. שיטה זו מתאימה במיוחד לגגות שאינם עמוסים בדודי שמש או מכשולים אחרים, היות והם מקשים על התקנת היריעות. שיטה נוספת היא איטום באמצעות שימוש בחומרים אקריליים. חומרים אלו נחשבים ליעילים אך אינם מתאימים לגגות שעברו איטום בחומרים ביטומניים.

לסיכום, ניתן למצוא היום בשוק לא מעט שיטות שונות של איטום גגות. מומלץ להיעזר בחברת איטום גגות מקצועית שמתמחה בתחום, על מנת להתאים את השיטה המתאימה ביותר לגג שלכם.