סוגים של שיפוצים בצפון

סוגים של שיפוצים בצפון

ישנו מגוון רחב של סוגי שיפוצים בצפון. כל מי שמתגורר באזור זה וצריך עבודת שיפוץ כלשהי, כדאי שיחפש קבלן שיפוצים אשר מתמחה בסוג השיפוץ שהוא צריך. סוג לדוגמה של שיפוצים הוא חיזוק של מבנה – בעקבות פגיעת מזג אוויר, בעקבות תקלה, בעקבות פגיעה אחרת, או בעקבות בלאי טבעי של שימוש יום יומי במבנה.

שיפוץ מסוג אחר הוא תמ"א 38 – מדובר על תוכנית מתאר ארצית מספר 38, אשר מיועדת לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. לצורך התוכנית, מוענק תמריץ לקבלן אשר מקבל זכויות בניה נוספות באותו מבנה אשר אותו הוא מחזק. מדובר על תוספת של יחידות דיור, הרחבת דירות במבני מגורים, ותוספת של שטחי בנייה למבנים אשר לא מיועדים למגורים. מדובר על תוספת של אגף למבנה, או תוספת של קומה, או מילוי של קומת עמודים מפולשת.

במה כרוכים שיפוצים בצפון?

שיפוצים כרוכים בתכנון מראש קפדני ומקיף, בבחירה של קבלן שיפוצים, בקנייה של חומרי הבניה, ובתהליך השיפוץ עצמו אשר אורך בדרך כלל מספר חודשים (תלוי בהיקף השיפוץ). למרות העבודה הרבה הכרוכה בשיפוץ, התוצאה בדרך כלל מצדיקה את עצמה. ראשית, מדובר בנוחות רבה יותר של מגורים בבניין משופץ. שנית, מדובר על עליית הערך של הנכס לאחר השיפוץ.

שיפוץ בצפון כולל גם שיפוץ בתים פרטיים, גם שיפוץ דירות, גם שיפוץ בתים משותפים, ועוד. הוא יכול להתמקד בצד החיצוני של המבנה – בדלת הכניסה, בחיפוי המבנה, בקירות החיצוניים, בגינה, בחיזוק עמודי הבניין או הקירות וכדומה. הוא יכול גם להתמקד בצד הפנימי של המבנה – בצביעה של הקירות, בהריסת קירות פנימיים וחלוקה מחדש של הדירה, ועוד.

חשוב לוודא

לא משנה באיזה סוג של שיפוץ בצפון מדובר, חשוב לוודא כי הקבלן הנבחר הוא מקצועי ואמין, ובעל ניסיון בסוג השיפוץ המדובר. עדיף לקבל מספר רב של המלצות אמינות על אותו קבלן. כמו כן, חשוב להחתים אותו על חוזה המפרט אילו עבודות כלולות בשיפוץ, כמה עובדים הוא מעסיק, ואחריות על העבודה. יתכן והקבלן מעסיק אנשי מקצוע חיצוניים למשל חשמלאי, רצף וכדומה, וחשוב לוודא שגם הם מקצועיים ואמינים.