דקים – סוגים שונים ויתרונות

דקים – סוגים שונים ויתרונות

בבית או בבית העסק, דק הוא לא רק סמל סטאטוס, אלא בחירה באסתטיקה ויופי, מהדברים החשובים בחיים שלנו, מהדברים שהופכים את החיים למשהו מיוחד.

דקים שונים ומגוונים זמינים לנו כאן בישראל, והמגוון הרחב מאפשר לכל אדם למצוא את הדק הנכון לו. מרמת העיצוב והטקסטורה, דרך המחירים ודרישות הטיפול והתחזוקה השוטפים, הדק הנכון ביותר בשבילכם מחכה לכם שם בחוץ, ולכם רק נותר לבחור, להזמין, להתקין ולהתחיל ליהנות.

דקים – הסוגים השונים הזמינים

דקים נבדלים זה מה בסוגי העץ, העובי, רמות הגימור השונות, וכמובן, העלות והתחזוקה. סוגי הדקים הזמינים בישראל כוללים לא מעט עצים מספקים שונים, כולל עץ אורן סיני, איקליפטוס ואגוז, דרך איפאה ועץ אירוקו, ועד לדקים העשויים במבוק ייחודי.

העצים הרכים, ולרוב הזולים יותר, יהיו רגישים יותר לפגיעות חיצוניות. בשמירה נכונה ונבונה גם דק מעץ רך יכול ואף יחזיק מעמד שנים ארוכות, אך הוא ידרוש תשומת לב, טיפול וזהירות רבה. גרירה של רהיטים לדוגמא עלולה לשרוט ואף לחרוץ דק העשוי מעץ רך, בעוד שדק מעץ קשה לא יושפע מגרירה זו (כמובן שבכל אופן מומלץ להימנע מגרירה של רהיטים על דק).

לרוב עצים מיובאים, ובעיקר עצים טרופיים, יהיו בעלי עמידות גבוהה יותר בפני המזיקים המקומיים ומזג האוויר בארץ, אך לא בהכרח, והבחירה הנכונה תהיה תמיד בעץ מטופל, שיכול להחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות בלי פגע.

יתרונות הדק

היתרונות של הדק מתחילים באסתטיקה, וממשיכים בעלויות. בעוד שכיסוי מרחב חיצוני לא אסתטי על ידי בנייה מסיבית עלול לעלות לא מעט כסף, הקמה של דק לרוב תעלה לא הרבה, ובהשקעה נמוכה לא רק שקבלו פיתרון לבעיה, אלא גם שתיהנו מתוצאה אלגנטית וייחודית.

הדק מעניק אופי מיוחד לכל מבנה, בין אם בית עסק ובין אם לבית, ויוצר אווירה נעימה במרחב. הדק נוח ומזמין, לא רק לשהייה, אלא גם נוח להליכה, הרבה יותר מרצפת אבן או אדמה נוקשה, דבר חשוב כאשר יש ילדים בבית, שכן האדמה עלולה להיות עם קוצים, בורות ואבנים, בעוד הדק החלק הינו טבעי אך בטוח להליכה ואף זחילה.