חלונות הדף

חלונות הדף

כל מי שהקים ממ"ד יודע- חלונות הן חלק מרכזי וחשוב בממ"ד. מדוע? חלונות הם אלה המעניקים לממ"ד את האוורור החשוב לו כל כך. הרי ממ"ד הוא חדר ממוגן היטב צריך לתת מענה בשעות קשות. המרחב המוגן שלכם חייב להיות אטום הרמטית ולענות על הצורך הגדול בעת תקיפה. אז איך חלונות משתלבים בצורך זה? הרי חלון הוא בדיוק ההפך מהצורך לאטום חדר- החלון הוא האוורור והאוויר לנשימה בתוך חדר. התשובה היא- חלון הדף הוא בדיוק זה שיספק גם את האטימה המירבית בזמן לחימה, וגם את האוורור הנדרש בעת ימי השגרה. ממש לרקוד בין שתי החתונות!

אור, שמש ומה שביניהם

אין כמעט בית בלי חלון, חלון הוא הנותן את המרחב הבריאותי והנפשי לחיות בבית. לא ניתן לחיות בבית שלא מאוורר דיו ושתחלופת האוויר בו לוקה בחסר. דבר זה עשוי לפגוע במצב הבריאותי והנפשי של המתגוררים בבית, ולכן חלונות הם דבר חשוב במיוחד בכל בית באשר הוא. ומה בנוגע לממ"ד? גם בממ"ד החלון הוא חשוב מאוד, וזאת כיוון שבעת שגרה, הממ"ד חייב להיות מאוורר. במיוחד כאשר הממ"ד הוא חלק אינטגרלי מהבית- ואינו נמצא במקום מרוחק. כאשר הממ"ד הוא בתוך הבית ומשמש כחדר בפני עצמו, החלון בו הוא נצרך בדיוק כמו בכל מקום אחר בבית וחייב לענות על התפקיד הבסיסי של כל חלון- לספק אור, אוויר ושמש…

גם מאוורר וגם אטום? יש דבר כזה

חלונות הדף הם בדיוק הפתרון המדוייק לממ"דים. חלון הדף הוא כזה שיכול להיות פתוח או סגור בעת הצורך. כאשר החלון סגור- החדר אטום הרמטית, שום הדף, רסיס או ירי לא יכול לחדור דרכו, אך כאשר החלון פתוח- הוא מסייע באוורור תקין של החדר ובחדירת אור השמש אל תוך החדר המוגן. בנוסף, חשוב שהחלון יפתח ויסגר באופן חלק וטוב מבלי לעשות בעיות. בעצם חלון הדף הוא חלון לכל דבר שצריך גם לענות על הצרכים הידועים בעת מתקפה או לחימה.

אז אם אתם צריכים חלון מיוחד למרחב המוגן שלככם, אתם כבר יודעים מהם הקריטריונים החשובים בבחירת חלון שכזה, בהצלחה!