שיפוץ בניינים – למה זה כדאי?

שיפוץ בניינים – למה זה כדאי?

אם אתם גרים בבניין משותף, או שאתם בעלים של מבנה כזה: כדאי שתדעו מדוע שיפוץ בניינים הפך לפופולארי בשנים האחרונות. כיום, תהליכי בנייה ושיפוצים, בהחלט עוזרים להפוך את המבנה לנעים יותר, וכזה שהתשתיות בו עובדות וחדשות. מי שגר במבנה משופץ: ייהנה מאיכות חיים טובה הרבה יותר. אבל מלבד זאת, למה כדאי לשפץ בניין? וכיצד אפשר לעשות זאת על הצד הטוב ביותר? הכל בהמשך!

שיפוץ מבנים – הדרך להשבחת נכסים

זה נכון, מי שיבחר לשפץ מבנה משותף, או שייכנס את כלל הדיירים ובעלי הדירות כדי לנסות להוציא לפועל לעשות שיפוץ כזה: יזכה למקום שכיף ונעים לשהות בו, וכזה שנעים מאד לחזור אליו בערב.

שיפוץ מבנה יזכה את הדיירים (בהתאם לדרך השיפוץ) בלובי חדש, מעליות עובדות או קיימות, וזאת במידה ולא הייתה מעלית עד היום. שיפוצי מבנים יכללו בנוסף את חיזוק הבניין, שינויים במראה החיצוני, הוספת מרפסות, הוספת חניות, חלונות וכל מה שצריך כדי להגדיל את איכות החיים ולהשביח את הנכס.

מדוע שיפוצים דרושים להשבחת נכסים?

בעולם בו עלויות הנדל"ן מרקיעות שחקים, ישנה העדפה למבנים משותפים שעברו שיפוץ. בישראל, פרוייקטים כמו 'מחיר למשתכן' ואחרים, מגדילים את האופציות עבור רוכשי הדירות  – מה שחייב להיות מלווה בהשבחת נכסים שלא נבנו בשנים האחרונות. בכך רבים מבעלי הדירות עורכים שיפוצים במבנים קיימים באמצעות עוז בנייה ושיפוצים. בכך, הם מגדילים את ערכו של הנכס ומספקים עבורם, או עבור בני המשפחה – חיים איכותיים יותר.

כיצד משפצים מבנים משותפים

כיום ישנן כמה אופציות לשיפוץ מבנה ישן, החל מתהליך ממשלתי של פרוייקטים כמו 'פינוי בינוי', תמ"א 38 והתחדשות עירונית (פרוייקטים שאורכים זמן רב יותר כמו גם דורשים הסכמה של 70 אחוזים מן הדיירים). בעוד שבכינוס כל דיריי הבניין, אפשר לבצע שיפוץ באופן עצמאי.

עוד ניתן במבנים ישנים מאד, לבצע שימור – מה שיעשה גם כן מול הרשויות המקומיות. או לבחור לשפץ דירה לבד, ללא סיוע ממשלתי, כזה או אחר. בכל מקרה, ואין זה משנה מהי הדרך שבאמצעותה יתבצע השיפוץ: מה שחשוב הוא ערכו של הנכס שיעלה ב 15 אחוזים בכל שנה, וזאת בעקבות השיפוצים.