קונים דירה עם בן \ בת הזוג? כדאי שתקראו את זה קודם

קונים דירה עם בן \ בת הזוג? כדאי שתקראו את זה קודם

קניית דירה היא לא דבר של מה בכך, במיוחד בתקופה האחרונה שמחירי הדירות מזנקים משנה לשנה באחוזים גבוהים. הרבה מאוד זוגות מעדיפים לגור בדירות שכורות ולא להיכנס למעגל המסחרר של קניית דירה בפרט כאשר אין להם יכולת כלכלית והם לא משופעים בממון רב.

אם בכל זאת החליטו בני הזוג לרכוש יחד דירה, אז שיהיה להם בשעה טובה והרבה הצלחה!

רכישת נכס משותף

דירת מגורים נחשבת לנכס ככל דבר, ולכן היא תהיה רשומה בטאבו על שם אלה שקנו אותה ובמקרה הזה – על שמם של בני הזוג. כאשר בני זוג רוכשים דירה, מביא כל אחד את סכום הכסף המירבי שהא יכול לגייס ולרוב, הסכומים לא יהיו שווים. וזאת מסיבה פשוטה, שלכל אחד יש יכולת כלכלית אחרת ולכן גם המימון לא יהיה שווה.

למרות זאת, ניתן לרשום את הדירה בטאבו על שם בני הזוג באופן שווה, כאשר על שמו של כל אחד נרשם 50 אחוז מהנכס. ובדרך כלל, גם תשלומי המשכנתא על הדירה, ישולמו מהחשבון המשותף של הזוג.

>קראו גם על הסכם ממון על ירושה 

הסכם ממון על דירה אחרי הנישואין

במקרים רבים יבקשו בני הזוג לערוך הסכם ממון על הדירה המשותפת שהם קנו כדי שאם יקרה והם ייפרדו, תתחלק הדירה או שוויה בניהם. ניתן לערוך הסכם ממון בצורה שוויונית ובצורה לא שוויונית. לדוגמא: אם אחד מבני הזוג שם סכום כסף גבוה יותר מהשני, נניח 70% לעומת 30%, ניתן לרשום את הדירה בחלוקה של 70% לצד א' ו30% לצד ב'.

הסכם ממון על דירה לפני הנישואין

כאשר יש בבעלותו של אחד מבני הזוג דירה שנרכשה לפני הנישואין, ישנה חשיבות רבה לכלול גם אותה בהסכם הממון. על פניו, ניתן במצב כזה לסמוך על חוק יחסי ממון מכיוון שמדובר על רכוש ששייך באופן מובהק לאחד מהצדדים. אבל אם בני הזוג התגוררו בדירה למשך תקופה, גידלו שם את ילדיהם ולכאורה גם השקיעו בה כספים, כדאי מאוד לחתום על הסכם ממון על דירה לפני הנישואין כדי לקבוע שבכל מקרה של גירושין, הדירה תישאר בבעלותו של הצד שהדירה הייתה שייכת לו לפני הנישואין.