איך בוחרים פרקט לבית

איך בוחרים פרקט לבית

אם החלטתם שגם אתם מעוניינים ליהנות מהיופי של הפרקט בביתכם ולקבל מחמאות על המראה וההרגשה הנפלאה כאשר נכנסים לביתכם מאת עוברי אורח, הגיע הזמן לדעת מהם הפרמטרים החשובים בעת בחירת פרקט.

הכנה מקדימה- קובעים מה חשוב

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא לאפיין את הצרכים שלכם. הפרמטרים החשובים אותם יש לקחת בחשבון הם:

  • תקציב– מהו התקציב אותו אתם מייעדים לרכישת פרקט לבית.
  • סגנון– מה סגנון העיצוב בו אתם מעוניינים, דבר שיכלול צבע, דוגמאות ומרקם של הפרקט.
  • תחזוקה– האם יש לכם זמן פנוי ותוכלו להתחייב לתחזק את הפרקט או שלא.
  • אורך חיים– האם אתם מעוניינים בפרקט שיחזיק מעמד כמה שנים או שמא אתם מעוניינים בפרקט בעל אורך חיים גדול יותר.
  • בידוד– האם אתם מעוניינים בפרקט שיספק לכם בידוד מפני קור וחום במהלך עונות השנה או שמא דבר זה אינו חשוב לכם.
  • מיקום– האם אתם מעוניינים בפרקטים בכל הבית או שמא אתם מעוניינים בהתקנת פרקט בחלקים מסוימים של הבית, כמו למשל סלון, חדרי השנה, חדר עבודה וכולי.
  • רטיבות– האם תהיו מעוניינים בפרקט גם בחדר האמבטיה. אם התשובה חיובית תצטרכו לקחת בחשבון שלגבי מקומות אלו חשוב לבחור בפרקט המתאים, כלומר פרקט עמיד במים.

בוחרים בפרקט

נכון להיום יש שני סוגים עיקריים של פרקטים, למינציה וטבעי. פרקט הלמינציה הוא פרקט דמוי עץ שמוצע בכל מיני סגנונות עיצוב, דוגמאות וצבעים וברמות איכות שונות. היתרונות של פרקט זה הוא שקל מאוד לנקות אותו, הוא מרשים במראהו, עמיד יותר לשריטות וכתמים בהשוואה אל פרקט עץ והמחיר שלו זול יותר. לעומת זאת, פרקט עץ מצליח לספק את מראה ביתי חמים ומושלם, ממש כמו הקוטג'ים הכפריים של אירופה. השיקול הראשון של בחירת הפרקט חייב להיות שיקול פרקטי ורק לאחר מכן אסתטי. אם יש לכם ילדים קטנים, חיות מחמד, אינכם חושבים שתוכלו להתחיל ולהשקיע בתחזוקה של הפרקט ואתם מעוניינים בפרקט מרשים במחיר סביר, קרוב לוודאי שפרקט למינציה יתאים לכם.

לסיכום, בחירת פרקטים היא בחירה אישית שצריכה להתבסס על היכולת הפיננסית, סגנון העיצוב בו מעוניינים והתנאים הקיימים בבית מבחינת ההרכב המשפחתי ודפוס השימוש.