5  טיפים שיעזרו לכם להשקיע בנדל״ן מסחרי

5 טיפים שיעזרו לכם להשקיע בנדל״ן מסחרי

אחד מסוגי ההשקעות הטובים ביותר שיש כיום בשוק, הן השקעות נדלן, בין אם מדובר בהשקעות בארץ ובין אם מדובר בהשקעות בחו"ל. הסיבות לכך הן רבות, בין היתר, זה נובע מהעובדה שהתשואה יכולה להיות מאוד גבוהה, מדובר על השקעה לטווח ארוך שיכולה לשרת אותנו זמן רב, וכן לא מדובר במוצר פיננסי שיכול מחר בבוקר להיעלם.

כשאנחנו בוחנים השקעות בנדל"ן, עומדות לרשותנו האופציות להשקיע בנדל"ן פרטי, קרי מגורים או בנדל"ן מסחרי, חנויות, משרדים, מרכזי מסחר וכדומה. הבחירה בין השניים נובעת משיקולים כלכליים, הן שיקולים של השקעה בעת הרכישה עצמה וכן שיקולים שקשורים להשקעה ולתשואה לאורך זמן. במובן הזה, השקעה בנדל"ן מסחרי יכול להיות מאוד משתלם, הרבה יותר מנדל"ן פרטי.

נדל"ן מסחרי יכול להיות, כאמור, חנויות במרכז מסחרי, חנויות ברחוב ראשי, משרדים, מבנים לתעשייה ועוד. יש לנו מגוון רחב של אופציות שאנחנו יכולים לבחור מביניהן. אנחנו יכולים לבחור האם להשקיע ברכישה של מבנה קיים או לפנות אל חברת נדל"ן שבונה מבנים מסחריים, לרכוש ממנה חלק מהמבנה או את כולו, אנחנו יכולים כמובן גם להשקיע בבנייה של מבנה מאפס.

לפני שנציג 5 טיפים שיעזרו לנו לבצע השקעה חכמה, חשוב מאוד שאנחנו נזכור את נקודת הבסיס, מדובר על השקעות לטווח ארוך, ייקח פרק זמן מסוים עד שהתשואה תחזיר את ההשקעה, אך כשזה יקרה, אנחנו נוכל להתחיל ליהנות מרווחים נאים. לכן יש חשיבות הן לאופי ההשקעה והן לסבלנות שאנחנו נפגין בעניין.

טיפים להשקעה נכונה

הטיפ הראשון והחשוב ביותר הוא, להשקיע במקום משתלם מבחינה כלכלית. בשביל להבין מה זה מקום משתלם, אנחנו צריכים לבחון את מחירי הנדל"ן באותו מקום וכן אנחנו צריכים להתייחס למגמות ולשינויים במחירים לאורך זמן ולתוכניות הפיתוח השונות. לכן, גם מקומות שנראים לנו אולי "לא מפותחים", אם אנחנו נעשה בדיקה לעומק, ייתכן שנגלה שמשתלם להשקיע בהם, מאחר ומחירי השכירות נמצאים בעלייה, מה שאומר שהמגמה היא חיובית.

טיפ שני, חשוב לבחון את עלויות ההשקעה בנכס באופן רחב, כלומר, כמה יעלה לנו להשקיע בו, כמה יעלו לנו המסים השונים, העסקת גורמי מקצוע שונים ועוד. הערך של הנכס הוא דבר אחד, אך יש הוצאות נוספות שצריך להתייחס אליהן.

טיפ שלישי, לפני שמחליטים באיזה נכס מסחרי להשקיע, חשוב להכיר את השוק שלו. יש הבדל בין משרדים לעורכי דין לבין מרפאות או בין מבנים מסחריים לבין מבנים תעשייתיים, רצוי מאוד להכיר את ההבדלים ולהבין את המשמעויות שלהם.

טיפ רביעי, כאמור, השקעה בנדל"ן זה תהליך לטווח ארוך, אסור לנו לצפות שנחזיר את ההשקעה תוך זמן קצר. חשוב שנשב ונבחן פחות או יותר, כמה כסף נכניס מדי חודש, בשביל לדעת מתי בערך נתחיל להרוויח מהכנס.

טיפ חמישי, לא משנה היכן משקיעים ולא משנה כמה, רצוי לבצע את התהליך עם אנשי מקצוע רציניים, איכותיים ואמינים, לאורך כל הדרך.