עיצוב פנים או אדריכל  ואיך מירה מור יכולה לעזור לכם

עיצוב פנים או אדריכל ואיך מירה מור יכולה לעזור לכם

הרבה מאוד אנשים מתבלבלים בין תחומים שונים, שאומנם מקבילים במובנים רבים ולא פעם, בעלי מקצוע שמתמחים באחד מהם, עוסקים גם בשני, אך עדיין לא מדובר באותם תחומים. הכוונה לעיצוב פנים ואדריכלות.

אנשים נוטים להתבלבל בין שני התחומים, ולו בגלל הסיבה שברוב המקרים עבודה של מעצב פנים משלימה לזו של אדריכל, ובלא מעט מקרים אדריכלים עובדים גם כמעצבי פנים (או לפחות במשרד שלהם הם מעסיקים גם מעצבים). אגב, אין מקרים הפוכים בהם מעצב פנים עובד כאדריכל, מאחר ומדובר על הסמכה שונה לגמרי.

על מנת שתדעו את מי אתם אמורים להזמין, את שירותיו של מי אתם אמורים לשכור, אנחנו נסביר בקצרה מה ההבדל בין עיצוב פנים לאדריכלות, בין מעצב פנים לאדריכל.

ההבדל טמון בנקודה מאוד פשוטה. אדריכל אחראי על עיצוב ותכנון המבנה, מא' עד ת'. הוא אחראי על האישורים הנדרשים לצורך בנייה ואכלוס, הוא אחראי שכל המבנה ייבנה בצורה בטוחה, לפי התקנים, הוא צריך לעצב את המבנה עצמו על מנת שיהיה מסוגל לאכלס את האנשים שאמורים להתגורר או לעבוד בו. זו עבודת אדריכלות.

לעומת זאת, מעצב פנים אחראי על עיצוב החלק הפנימי, במובן של נראות ופחות במובן של פרטים טכניים. אומנם הוא אמור להכיר אותם, אך הוא לא משפיע על התשתיות או על המיקום של קירות שלד, נניח. הוא מתעסק יותר בשאלות כגון, איזה מטבח להרכיב, אילו אריחי קרמיקה יש להדביק במקום, האם להתקין פרקט או ריצוף אחר. עיצוב פנים מתייחס יותר לנראות של המקום ופחות לתכנון שלו.

ניקח לדוגמא מעצבת פנים כמו מירה מור מעצבת פנים שעובדת עם לקוחות שונים, הרי שהיא יודעת מה הלקוח שלה צריך, בין אם מדובר בלקוח פרטי או עסקי, ובהתאם לכך היא מעצבת עבורו את החלק הפנימי של המבנה, על מנת שייראה יפה וכן על מנת שהמבנה ישמש את הלקוח בצורה יעילה ונוחה. העבודה שלה מתבצעת לצד עבודתו של אדריכל אשר אחראי על תכנון ועיצוב הבנייה של המבנה.