דגשים לגבי בחירת קבלן שיפוצים

דגשים לגבי בחירת קבלן שיפוצים

אם גם אתם עומדים מול ההחלטה לשפץ את ביתכם, כדאי שתשימו לב לכמה עצות לפני שאתם בוחרים קבלן שיפוצים.

המלצות לגבי קבלני שיפוצים

ראשית, כדאי מאוד לבקש המלצות לגבי קבלן שיפוצים מחברים, מכרים, שכנים ובני משפחה. כל מי שאתם סומכים עליו ראוי לקבל את ההמלצה שלו. יתר על כן, במקרה כזה, כל המרבה הרי זה משובח. כמה שיותר המלצות – יותר טוב. הרי לא כדאי לקבל את ההמלצה הראשונה שמקבלים. עדיף להשוות בין המלצות, לרדת לדקויות, לשאול שאלות ולברר בירורים. רק בדיקה מעמיקה של החיוב והשלילה אצל כל קבלן תוביל לבחירה הטובה ביותר.

שאלו את הממליצים את השאלות הבאות – האם הקבלן עמד בזמנים שהבטיח? האם הוא ביצע עבודה משביעת רצון? האם הוא עמד בכל ההתחיבויות שלו? האם היחס שלו היה אדיב? האם הוא ביצע עבודה מקצועית?

כאשר יש לכם כבר כמה המלצות, בררו את המוניטין של קבלן השיפוצים. בדקו כמה שנות ניסיון יש לו בתחום. שאלו מהי המומחיות שלו. אם אתם למשל צריכים לשפץ את חדר האמבטיה והשירותים, וקיבלתם המלצה מצויינת לקבלן ששיפץ את הסלון של החברים הכי טובים שלכם, יתכן והמלצה זו פחות מתאימה מאשר המלצה ממכר רחוק שביצע שיפוץ באמבטיה ובשירותים שלו.

פגישה ראשונית עם קבלן שיפוצים

לאחר שלב ההמלצות, מיינו אותן לפי הרלוונטיות שלהן, האמינות של מקור ההמלצה, ההתאמה המירבית לתחום השיפוץ שאתם רוצים לבצע ולפי דרגת ההמלצה. לאחר מכן, תאמו פגישה עם שלושה או ארבעה קבלני שיפוצים. הזמינו אותם לביתכם, הראו להם את המקום המיועד לשיפוץ, התייעצו איתם לגבי התוכניות האדריכליות לשיפוצים אם כבר יש לכם. חשוב שתקבלו לא רק הצעת מחיר, אלא גם חוות דעת לגבי זמן משוער לשיפוץ, דעה לגבי התוכנית האדריכלית, המלצות לגבי חומרי עבודה וכו'. זאת לא רק כדי לתת לכם חומר למחשבה, אלא גם כדי לבחון את הרמה המקצועית של הקבלן, ואת המומחיות שלו בתחום.

לאחר הפגישה הראשונית, תוכלו לסנן את תשובות הקבלנים לפי הפרמטרים החשובים לכם, ואם יש לכם רצון וצורך, אל תהססו לקבוע פגישת התרשמות שניה עם קבלן או שניים. אל תתחייבו לעבודה מול קבלן לפני שאתם בטוחים שאתם סומכים עליו ושהוא אמין בעינכם.