דירות חדשות בבאר שבע

דירות חדשות בבאר שבע

בשנים האחרונות אנחנו שומעים שוב ושוב, הן מפי שרים בממשלה והן מפי פרשנים ואנשי מקצוע בתחום הכלכלה, בתחום הנדל"ן והסביבה, עד כמה באר שבע התפתחה והפכה לעיר מרכזית לא רק עבור דרום הארץ אלא בכלל.

מאז ומתמיד, באר שבע היתה בירת הנגב והעיר הכי גדולה מדרום לתל אביב. בעיר ממקום אחד מבתי החולים הגדולים בארץ אשר משרתים קהל רחב מבאר שבע דרומה, כמו כן בעיר ממוקמת אוניברסיטה ועוד שורה ארוכה של מרכזי תעסוקה גדולים. אך רק בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות את ההתפתחות הגדולה שחלה בעיר, בין אם זה דרך הקמת עיר הבה"דים שהוקמה בסמוך לה, בין אם זה בעקבות פתיחתם של מרכזי מחקר ופיתוח של חברות בינלאומיות ומקומיות, בין אם זה בעקבות הפיכת העיר לבירת הסייבר של ישראל ועוד.

כל זה גם הביא בסופו של דבר גם לפיתוח שכונות חדשות אשר יצרו מאגר רחב של דירות חדשות בבאר שבע, דירות שמושכות אל העיר תושבים מהמרכז, מהצפון וכן מערים אחרות בדרום, בנוסף לתושבים מהעיר אשר משנים את מיקום מגוריהם ועוברים אל אותן דירות חדשות, מה שמפנה כמובן למכירה או לשכירות דירות ישנות.

באופן טבעי, ההתפתחות של העיר ובנייה של שכונות חדשות, הביא לכך שהדירות שנבנות זה עתה, הן שונות בתכלית מהדירות הישנות שיש בעיר. בעבר היה נהוג לבנות דירות שיכון, דירות רכבת, דירות בעלות ערך נמוך יחסי. היום כבר לא נהוג לבנות ככה כלל ובפרט בבאר שבע. אפשר למצוא דירות חדשות איכותיות, משופרות, דירות יוקרה, אשר נמכרות במחיר גבוה אומנם אך עדיין הרבה יותר נמוך ביחס למחירים במרכז הארץ או באזורים מסוימים בצפונה.

כל זה מסביר מדוע מעבר לבאר שבע, רכישת דירה חדשה בעיר היא משתלמת. גם אם נדמה לנו שמדובר במקום רחוק מהמרכז, הרי שהעיר מספקת את כל המענה הנדרש ויתרה מזו, בשביל להגיע היום מבאר שבע לתל אביב, לא צריך הרבה. לכן גם מי שעובד בעיר יכול להתגורר בה וגם מי שאיננו עובד או לומד בה.