נדלן מניב ברומניה

נדלן מניב ברומניה

החלום הישראלי נע על סקאלה רחבה, אך נדמה שבשנים האחרונות נוספה לו עוד נקודה אחת שרבים מבקשים להגשים, בין אם זה בישראל ובין אם זה בחו"ל. מדובר על נדלן מניב.

הרעיון של נדלן מניב הוא מאוד פשוט. מדובר על השקעה בנדל"ן, בין אם זה נדלן מסחרי או נדלן למגורים, אותו משכירים לאחרים, במטרה להחזיר את ההשקעה ולעשות ממנו רווח. לכן מתייחסים אליו כאל נדל"ן מניב.

אחת המדינות שמושכות לא מעט משקיעים ישראלים בחיפוש אחר נדלן מניב, היא רומניה. לא מעט ישראלים בוחרים בשנים האחרונות לשים את כספם על השקעות נדל"ן באירופה בכלל ועל השקעות בנדל"ן ברומניה בפרט, נדל"ן מסחרי, קרי משרדים, חנויות, נכסים עסקיים אחרים וכן על נדל"ן מגורים מסוגים שונים, מתוך כוונה להשכיר אותו ואז לייצר לעצמם רווח.

על הנייר זה נשמע פשוט ואפילו קל, אך מן הסתם זה דורש לא רק השקעה כספית אלא גם השקעה של זמן וחשיבה מקדימה.

יש לא מעט יתרונות בנדל"ן מניב ברומניה ובכלל, מאחר ואנחנו יכולים להחזיר את ההשקעה שלנו תוך זמן מסוים ולייצר לעצמנו רווח. מצד שני, בשביל לעשות את זה, אנחנו צריכים לבחור מקום אידיאלי על פי פרמטרים שונים.

ראשית, אנחנו צריכים לחפש מקום בו ההשקעה היא לא גבוהה מדי, התחילו כאן https://hagag-europe.com/projects. רומניה עונה על הכלל הזה, מאחר ומחירי הנדל"ן בה נמוכים ביחס למדינות אחרות. עם זאת, חשוב להכיר את מגמות השינויים, בשביל לדעת כיצד זה יכול להשפיע עלינו לאורך זמן. אם אנחנו נבחר נכס שדורש השקעה מסיבית, אז יהיה לנו קשה להחזיר אותה במהרה ואנחנו עלולים להפסיד.

שנית, אנחנו צריכים להתייחס לכל השאלות שקשורות לריביות, מדדים וכדומה. להסתפק בשאלת המחיר בלבד, זה לא מספיק ולא יענה על השאלה האם נוכל להחזיק את ההשקעה או לא.

שלישית, כשאנחנו ניגשים להשקעה בנדל"ן, אנחנו צריכים לדעת שיש לנו קהל יעד רלוונטי. במובן זה רומניה עונה על הצרכים שלנו, הן בגלל שוק מקומי וכן כניסה של גורמים בינלאומיים. בין אם זה אנשי עסקים, עובדי חברות או אפילו סטודנטים זרים שמחפשים מקום מגורים לתקופות שונות.

ארבע, עלינו לחשב כמה נצטרך להשקיע בנכס אחרי שאנחנו קונים אותו, וכמה זה ישפיע על הרווח שלנו.