מהי רשת חשמל חכם?

מהי רשת חשמל חכם?

בעבר, רשתות חשמל היו עוברים דרך צינורות מסודרים הישר מהספק אל הצרכנים. בשנים האחרונות נושא החשמל התפתח ונוצר המושג 'חשמל חכם'. הדבר מאפשר לפתור את הבעיה הגוברת של ניהול מאזן הרשת.

או במילים פשוטות, כמות החשמל המוזן אל תוך הרשת, על ידי היצרנים, חייב להיות תמיד בכמות קבועה ושווה לכמות החשמל שנלקח על ידי הספקים. כאשר יש חוסר איזון, תקריות כתקלות חשמל או הפסקות חשמל עלולות להתרחש.

איך מנהלים את האיזון?

בעבר החשמל היה מופק אך ורק על ידי תחנות רוח, ניהול האיזון היה פשוט יותר. אך כאשר השתנתה צריכת החשמל, ניתן היה להגדיל או להקטין את נפח האנרגיה שנוצרה.

עם זאת, מקורות אנרגיה מתחדשים משחקים היום תפקיד משמעותי בהתפתחותה של האנרגיה. ובכל זאת, אין לכם את האפשרות לבקש מהשמש לזרוח בלילה או לבקש מהרוח לנשוב לכיוון אחר, מה שאומר שאנרגיה מתחדשת היא אנרגיה משתנה.

מהו הפתרון?

חשמל חכם מצויד בחיישנים שאוספים ומשדרים נתונים. מידע זה מאפשר להתאים באופן אוטומטי את זרימת החשמל. מנהלי הרשת, הממוקמים רחוק, מקבלים מידע על המצב בזמן אמת ויכולים לפעול באופן מיידי במידה וקיימת בעיה.

בנוסף, רשת זו יכולה לתקשר עם כל צורות החשמל החכם כך שתהיה לכם האפשרות לבית חכם. הדבר מאפשר הפעלת מכשירים חשמליים ביתיים על ידכם באופן אוטומטי.

חשמל חכם הוא בעל ארבע תכונות-

  • גמישות- האפשרות לניהול ואיזון קלה יותר והצריכה קלה יותר
  • אמינות- הודות למידע שנשלח בזמן אמת וניהול מרחוק של הרשת, הסיכון לכשלים ותקלות מצטמצם.
  • נגישות- כל מקורות האנרגיה השונים יכולים להשתלב ברשת. בזכות החיבורים בין הרשתות, אתם כצרכנים יכולים גם לנצל את האנרגיה המתחדשת של המדינות השכנות, שנוצרת בכמויות גדולות, בעבורכם, כאשר צריכת החשמל שלכם נמוכה מהרצוי.
  • חיסכון- ניהול טוב של חשמל חכם יכול לעזור לכם משמעותית בפן הכלכלי.

חשמל חכם, בית חכם?

חשמל חכם הוא האפשרות שלכם להפוך את הבית שלכם לחכם יותר. כאשר מותקן בביתכם חשמל חכם, הוא למעשה מעניק לכם יכולת מהירה ופשוטה יותר לתפעל את הפן החשמלי של הבית שלכם, גם מרחוק. דמיינו ששכחתם לכבות את התנור ויצאתם מהבית. הפחד משריפה גדל ברגע שאתם לא שם ואין לכם איך לשלוט במצב. אך עם חשמל חכם, לא רק שתוכלו לשלוט במצב, תוכלו לשלוט בו מהטלפון שלכם ואי שם הרחק מן הבית.

המון אנשים כבר הצטרפו לתשתית הבית החכם ונטען כי זה הדבר החכם שעשו בחיים. כאשר כל דבר נמצא תחת אותו הכפתור, החיים נעשים קלים יותר ופשוטים יותר דבר המעניק לכם להתפנות לדברים החשובים באמת.