היתר בניה נדרש לפי סעיף 145 לחוק התכנון והבנייה

היתר בניה נדרש לפי סעיף 145 לחוק התכנון והבנייה

מהו היתר בניה אתם שואלים? היתר הבניה זהו היתר מיוחד אותו מעניקה וועדה מקומית לתכנון ובנייה או לחלופין מעניקה אותו רשות הרישוי. היתר זה הוא למעשה רשיון הניתן רק בהתאם לחוק התכנון והבנייה, התקנות שלו ועוד תקנים רלוונטים לנושא. ההיתר נקבע כמובן בהתאם לאותן זכויות הבניה שנקבעו מלכתחילה במקום אליו מעוניינים לקבל את ההיתר. היתר הבניה נראה כמסמך הכולל את תכניות המבנה הרלוונטי, מפת מדידה וכן אישור של רשויות וגופים המוסמכים לנושא.

חשוב לציין כי זו עברה פלילית לפעול ללא היתר, אין לבנות ללא היתר בניה, בניגוד להיתר בניה וכן אין להשתמש במבנה הנבנה ללא היתר זה או בניגוד להיתר שקיבל.

היתר הבניה נדרש במקרים הבאים:

ראשית, יש צורך בהיתר בניה בעת רצון להקמת מבנה חדש, בעת רצון להרוס מבנה קיים או בזמן רצון להקים מבנה מחדש. מלבד זאת בעת רצון להוסיף למבנה קיים תוספות כגון סגירת מרפסת, חלון חיצוני, גדר, חניה מקורה, סככה, קירוי מרפסת קיימת, או פרגולה, יש גם צורך בהיתר בניה. מלבד זאת, היתר בניה נדרש אם יש רצון לשנות בכל דרך את הקירות החיצוניים. כמו כן במידה ואתם מעוניינים לסלול דרך, להתוות דרך או לסגור דרך, יש צורך בהיתר בניה.

מקרים נוספים הדורשים את היתר הבניה הם בעת שינוי פנימי של המבנה אשר ישנה את שטח הדירה או יפגע בשלד הבניין. במידה ומדובר במבנה משותף והשינוי הוא פנימי גם יש צורך בהיתר בניה וכן אם מדובר על צנרת משותפת או מראה או רכוש משותף. במקרה ומדובר בשינוי פנימי שלא כולל היבטים אלה אין צורך בהיתר בניה. במידה ומעוניינים בחפירה, במילוי או בשינוי פני הקרקע או בשינוי הגורר שינוי יציבות הקרקע או בטיחותה כגון הנחת תשתיות, או הנחת קירות תומכים, גם יש צורך בביקוש של היתר הבניה.

האם קיימים מקרים נוספים הדורשים את היתר הבניה?

כן. מקרים נוספים הדורשים את ההיתר הם הקמת מבנה זמני כמו מחסן, העמדת מבנה זמני כגון משרד מכירות, הקמת מכולה או העמדת מבנים ניידים. מלבד זאת במידה ויש רצון לשימוש במבנה קיים באופן שחורג מהאישור שהתקבל מהיתר הבניה המקורי, יש צורך להגיש היתר חדש.