פינוי בנוי בשירות שיקום מבנים

פינוי בנוי בשירות שיקום מבנים

היום ניתן לראות בלא מעט ערים שונות בכל רחבי הארץ, בתים ישנים ומתפוררים שכבר ראו ימים יפים יותר. בדרך כלל מדובר על מבנים של 2 – 3 קומות, אשר סובלים מאיטום לקוי של הגג והקירות, בעיות בצנרת, חוסר תקינות של מערכת החשמל וכדומה. בתים אלו אינם עומדים בתקני הבנייה הנוכחיים, ולכן עלולים להוות סכנה ממשית במידה ותתרחש רעידת אדמה. על מנת להתכונן למצב מסוג זה והן על מנת לשפר את קו הנוף של העיר, הממשלה יזמה תכנית של פינוי בנוי. הפרויקט מתמקד בפינוי של כל הבניינים הישנים והמתפרקים, ובמקומם מוקמים בניינים חדשים או לחילופין מתבצע תהליך של שיקום מבנים. מדובר על פרויקט מעולה שכולם נהנים ממנו, היות וגם העירייה מרוויחה קו נוף מרהיב יותר ובתים חדשנים ונאים יותר, והן התושבים מרוויחים דירה חדישה יותר בבניין מודרני שעומד בכל תקני הבנייה המחמירים ביותר.

פינוי בנוי בשירות שיקום מבנים – כל מה שכדאי לכם לדעת

כאשר מדובר על שיקום של מבנה ישן ומתפורר, חשוב קודם כל לדאוג לאיטום מקצועי ואיכותי של כל המבנה. כל עוד המבנה אינו אטום למים, כל הגשם וכל הלחות של הלילה חודרים לתוך הקירות ומאיצים את תהליך ההתפרקות של הקירות. כמו כן, ברגע שהמים חודרים מספיק עמוק, הם לא רק גורמים לנזילות מעיקות באמצע הסלון, אלא גורמים ליצירת חלודה בצינורות הברזל שעוברים בתוך קירות המבנה. כתוצאה מכך, הקירות הופכים לפחות יציבים ולמעשה כל המבנה עלול להיות בסכנת קריסה, במיוחד כאשר הסבירות לרעידת אדמה רק הולכת ועולה. חשוב לזכור כי רוב הבניינים הישנים נבנו בצורה לקויה, ללא שום פיקוח או הקפדה על תקני בנייה עדכניים. כתוצאה מכך, רוב הבניינים האלו סובלים מבעיות שונות כגון איטום לקוי, פגיעה בשלד המבנה, ליקויי בטיחות שונים ועוד. שיקום מקצועי ואיכותי יכול לשדרג לחלוטין את כל הבניין, לסדר פגמים אסתטיים וכמובן לטפל בצורה יסודית בכל הבעיות החמורות יותר.

לסיכום, הפרויקט של פינוי בנוי מאפשר ללא מעט תושבים ליהנות מבניין חדיש ומודרני יותר, בין היתר בזכות שיקום מבנים קיימים או הריסתם ובנייה של בניינים חדשים.