תקלות נפוצות במזגן במהלך תקופת החורף

תקלות נפוצות במזגן במהלך תקופת החורף

חשבתם שתקלות במזגן קורות רק בקיץ? טעות! תקלות במזגן מתרחשות רק בחורף. לא צריך להיבהל מתקלות אלו, אם מכירים את התקלות מבעוד מועד, ויודעים כיצד להתמודד עמם.

המזגן פועל על קור?

התקלה הכי לא נעימה במזגן בחורף, היא לחזור הביתה מהקור, להדליק את המזגן, ולגלות שהמזגן פועל על קור. לכן, הדבר הראשון שעליכם לעשות, הוא לוודא שהמזגן מופעל על מצב חימום, ולא על מצב קירור.

לפעמים האוויר החם לא יצא כראוי, בגלל פילטר שנסתם מאבק

חשוב מאוד להקפיד באופן שוטף על ניקוי הפילטרים של המזגן. לפעמים, עלולות להיווצר תקלות במזגן בחורף, בגלל פילטרים לא נקיים. כאשר לא מנקים את הפילטר מאבק, האבק ממשיך להצטבר ולהצטבר. כך, נוצר לפעמים מצב שמרוב אבק, הפילטר נסתם. ואז- האוויר נתקע בתוך המזגן. מובן, שמצב זה, מביא לשחיקה של המצב. כאשר תקלה זו מתרחשת, חייבים לכבות את המזגן, להוציא את הפילטרים ולנקות מאבק.

דליפה של גז מהמזגן

לפעמים, ידלוף גז מהמזגן. במקרה זה, יהיה מומלץ להזמין טכנאי מומחה http://tplus.co.il לצורך תיקון התקלה. אנו נסביר את הסיבות שעלולות לגרום לבריחה של גז מהמזגן:

שכבת קורוזיה: לפעמים, מצטברת על צנרת המזגן שכבת קורוזיה. במידה ולא דואגים לבדיקה וניקוי של צנרת המזגן משכבת הקורוזיה, עלולים להיווצר סדקים וחורים בצינורות של המזגן. מסדקים וחורים אלו, עלול לדלוף הגז.

רעידה של מנוע המזגן: כאשר מנוע המזגן רועד, מומלץ להזמין טכנאי. הרעידה של המזגן, עלולה לסדוק את צנרת הנחושת של המזגן, ולגרום להיווצרות סדקים. הגז ידלוף מסדקים אלו.

מחסור של גז

לפעמים בריחת הגז מהמזגן תהיה איטית מאוד. אולם, בסופו של דבר ייווצר מחסור חמור בגז. כאשר מורגש מחסור הגז במזגן, פעולת החימום של המזגן אינה תקינה. במקרה זה, יש צורך להזמין טכנאי שיבדוק מה גרם לבריחה של הגז מהמזגן, יתקן את התקלה, וימלא את המזגן בגז חדש.

סליל חימום מקלקל

בכל מזגן יש סליל חימום. עם השנים, סליל החימום מתבלה. כאשר סליל החימום מקולקל, המזגן לא יחמם כמו שצריך. טכנאי מזגנים מקצועי, יחליף את סליל החימום.