איך לקבל את המקסימום בעסקת פינוי בינוי?

איך לקבל את המקסימום בעסקת פינוי בינוי?

מה צריך על מנת לצאת מנצחים בעסקת פינוי  – בינוי, ישאלו את עצמם אותם דיירים מול תכנית משרד הבינוי והשיכון, על פי החלטת הממשלה, אור לשנת 1998. מדובר על תכנית שמטרתה לשקם אזורים בלויים וישנים, בעלי תשתית גרועה, הבנויים באופן שאינו ממצע את מלוא הפוטנציאל של האדמה במקום. על פי רוב מדובר על אזורים נחשלים.

באותם מקומות מוענקים הזכויות על הדירות הישנות, על ידי בעלי הדירות, ליזמים שמעוניינים בבניה במקום. אותם יזמים הורסים את הקיים ובונים במקומות בתי קומות איכותיים יותר, אסתטיים יותר, בעלי דירות מרווחות יותר לעומת אותן דירות ישנות. כל דייר אשר חתם על העברת הזכויות על הדירה הישנה ליזם, זכאי לקבל דירה חדשה במקום בתום הבנייה בתנאים שונים המקלים על התהליך אך גם עומדים בקריטריונים מסוימים.

חוזה טוב הוא חוזה שדנו בו בכובד ראש

את הפרויקט ניתן לבצע על ידי פניה ישירה של בקשת ביצוע על ידי היזם ודיירי הבניין, אך חשוב לקחת בחשבון, לפני חתימה וביצוע, כמה נקודות חשובות. חשוב כי הדיירים יהיו מאורגנים ומאוגדים יחדיו מול היזם כגוף עסקי. כך התנאים יכולים להיות טובים יותר. קל יותר לנהל משא ומתן עסקי מול גוף מוסדר. התנהלות תקינה חוסכת עלות ימי עבודה של דיונים ארוכי טווח ומקצרת את התהליך.

מומלץ לעשות שימוש ביועץ משכנתאות עורך דין שיוכל לתת את הדגשים הנכונים עבור טובת הדיירים במטרה שכל תהליך המעבר, מהדירה הישנה אל הדירה החדשה, יהיה יעיל, נוח ונכון עבורם. תהליך זה נחשב מורכב ועורך דין המומחה ספציפית בתחום הבינוי – פינוי יעניק מניסיונו. יש לוודא כי הוא מלווה את כל התהליך מתחילתו ועד תומו.

היכן חשוב לתת דגש?

הקבלן גם אמור להרוויח מעסקה זו ולכל קבלן יש את יכולת הביצוע שלו, ואת המשאבים הכלכליים העומדים לרשותו. חשוב לבדוק כמה הצעות מחיר בנושא ולגרום לתחרות בריאה בין הקבלנים על מנת לאפשר תוצאה מקסימאלית לטובת הדיירים. עורך הדין המלווה יכול להעניק מהידע שלו לעומת ההצעות של הקבלנים ולסייע בבחירת ההצעה הטובה ביותר. חשוב למצוא את הדרך הנכונה ביותר שתגרום לעסק לצאת לפועל. חלק מכך הוא לדרוש מחיר סביר ונכון.

חשוב לשים לב לפרטים הקטנים בעסקה זו כלומר המפרט הטכני של הדירה והקומה המועדפת. המפרט הטכני ילווה את הדירה לאורך כל הדרך, כלומר ההחלטות של הקבלן מהוות את הבסיס לניראות של הדירה. זו נתונה למשא ומתן מולו. חשוב לעמוד על תשלום דמי השכירות במשך אותה התקופה בה הדיירים ממתינים לדירה החדשה שלהם, כלומר השכירות היא על חשבון היזם ויש לוודא שמדובר על סכום נאה וסביר כדי לא להוציא כסף רחב שאין הדיירים אמורים לשלם אותו.