המדריך לבחירת דלתות פנים

המדריך לבחירת דלתות פנים

בחירת דלתות פנים הוא אחד האלמנטים החשובים בעיצוב פנים של בית, משרד או חלל אחר. ישנם שיקולים שונים ומגוונים בכל הנוגע איזה סוג של דלת פנים לבחור כך שתתאים למטרה למענה היא מותקנת.

לנוחיותכם אנחנו מביאים כאן את המדריך המלא לבחירת דלתות פנים:

  1. מחליטים איזה סוג של דלת אתם מחפשים: ישנם סוגים רבים של דלתות, פרט לדלתות כנף הרגילות שכולנו מכירים ואוהבים. למשל דלתות הזזה עם כיס, שהפכו לאופנתיות מאד, אבל לא כמו הדלתות של פעם שהיו מוזזות במקביל לקיר ותפסו מקום, אלא דלתות שנעלמות לגמרי בתוך חלל מיוחד שנבנה עבורם בתוך הקיר ממש. ישנם גם סוגים שונים של דלתות כנף – עם סגירה פנימה והחוצה. מעבר לכך יש דלתות קלאסיות או כאלה שמשלבות עץ וזכוכית.
  2. צבע וגוון של דלתות הבית: חשוב מאד לקחת בחשבון, כאשר בוחרים דלת פנים, גם את האלמנטים העיצוביים האחרים שקיימים כבר בבית או שמתוכננים להיות בו. כמו כן, יש לקחת בחשבון את הסגנון של הבית – מודרני, כפרי, קלאסי. צריך להתחשב בצבע וסוג רצפה, קירות, חלונות ותאורה. יש לקחת בחשבון שדלת פנים היא רהיט לכל דבר. מצד שני, כדאי לבחון את העניין גם לטווח הרחוק יותר – למשל, אם בעתיד תרצו לשנות את צבע הקירות, כיצד הדלת תוכל להתאים בלי לבצע התקנה של דלת חדשה? בהתאם לכך תוכלו להחליט גם על הצבע של הדלת – יותר נועז או להיפך, יותר רגוע.
  3. ידיות, צירים ומנגנוני נעילה: כל אלה יכולים להיות הדובדבן שבקצפת, אשר יהפכו את הדלת שלכם לייחודית יותר ומפתיעה מהבחינה העיצובית. אפשר ללכת על ידיות סטנדרטיות או ידיות שעוצבו לפי בקשתכם, אפשר לבחור צירים סמויים שלא ניתן אפילו לזהות בעין בלתי מזוינת וכמובן כל הקשור למנגנוני הנעילה – כאן צריך להבין מה המשמעות של כל דלת ודלת והאם מנגנון הנעילה צריך להיות דו-צדדי, חד צדדי או שלדלת הזאת אסור להינעל או להיטרק.
  4. חומרי הגלם: ישנן דלתות פנים מסיביות, כבדות, שיתאימו לבית עם עיצוב סולידי. דלתות כאלה יעלו הרבה יותר, מאשר, למשל, דלתות בהן רק המסגרת החיצונית בנויה מעץ ואת הפנים ממלאים בפלקסבורד, שאלה שבבי עץ אשר הודבקו יחד וחוזקו בתנור בטמפרטורה גבוהה. פלקסבורד מצוין בכל הנוגע לאקוסטיקה וגם יכול להאריך את חיי הדלת, מאחר ובצורה כזאת כמעט ואין השפעה בגלל מזג אוויר, לחות או הצפות.

לא חייבים לבחור דלתות זהות לכל הבית, אפשר לגוון ולשחק עם זה, כדי להקנות לבית החדש שלכם ייחודיות ורעננות.