פינוי דירה בחינם. איך זה עובד?

פינוי דירה בחינם. איך זה עובד?

קרה שנתקלתם בהודעה כזאת בעיתון או ברשת ותהיתם לעצמכם – במה מדובר? אולי זו עוד איזו קומבינה על גב האזרח הקטן? מתברר שדווקא מדובר בשירות שהוא אצילי לכל דבר. לדוגמא – אחרי שישבתם שבעה על דודתכם האהובה, התחלתם לחשוב מה לעשות עם תכולת הדירה שלה, הרהיטים, הקריסטלים והשנדלייר שהיא שמרה עוד מימי המנדט הבריטי. או, למשל, חברת היי-טק שלכם עושה רילוקיישן לסיליקון וואלי ומשאירה אחריה משרד מלא ריהוט, מחשבים ישנים, כיסאות מסתובבים וציוד טלפוניה עזוב. שירות פינוי דירה תופס גם במקרים כשיש מחסן מלא בחפצים שאין בהם שימוש ואין זמן למיין ולפנות ממנו את הכל. וכמובן, יש גם מקרים של אגרנות כפייתית – אנשים שלא זורקים כלום ועורמים בתוך הבית שלהם חפצים, בגדים, ספרים ועיתונים ישנים. בכל המקרים האלה – תוכלו להיעזר בפינוי דירה בחינם.

אז מי מרוויח בעצם מכל התהליך? הרי לא מדובר ביוזמה ללא כוונות רווח, מן הסתם. מסתבר שבמקרים כאלה, המרוויח הישיר מהמהלך היא אותה חברה לפינוי דירות. אחרי שהציוד וחפצים מפונים מהדירה, הם נמכרים בשווקי הפשפשים. או, כמו שאומר הפתגם הידוע – הזבל של האחד הוא האוצר של האחר. כך מעמד המעילים והמטריות של הדודה יקבל חיים חדשים בבית של סופר ידוע שיש לו גם תחביב – לבנות רהיטים, או שולחן המזכירה שעמד בכנסה למשרדים ימצא את עצמו מגולף מחדש, צבוע בלכה ומקשט חנות תכשיטים מפורסמת. וזה עוד לא הכל – בתור מזמין הפינוי, מגיע לכם ליהנות מאחוזי הרווח שהתקבל אחרי המכירה. כלומר, מדובר במצב שעדיף ואף רווחי לכל הצדדים.

אז החלטתם לפנות את הדירה של הדודה ולצורך כך להזמין את החברה שמפנה? מעולה. חשוב מאד לדעת מראש מה בדיוק אתם מבקשים לפנות ולמכות, להכין רשימה מפורטת ולחתום על הסכם הדדי בו מצוינת כל התכולה וגם אחוזי הרווח שלכם, שמגיעים לכם אחרי המכירה. תהליך זה אמור להיות בשקיפות מלאה מבחינת כל הצדדים המעורבים, במיוחד אם מדובר בירושה ועניין התגמול הכספי הוא חשוב לא פחות מה תהליך עצמו. לכן, מומלץ, רגע לפני שהמפנה משתלט לכם על הבית או על המחסן – לבדוק האם הוא מסכים לחתום על המסמכים הדרושים ורק אז להתקדם עם כל ההליך. לפני שמחליטים על הביצוע – תבדקו מספר חברות, כדי לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם מבחינת המיקום, השקיפות והבהירות של ההסכם ביניכם. אל תמהרו, כי גם פינוי דירה בחינם זה דבר שצריך לבדוק באופן יסודי.