משאבות חדשות מים

משאבות חדשות מים

משאבות מהוות פריט חשוב ביותר, באמצעות משאבה ניתן ליהנות מלחץ מים מספק בכל הנקודות בבית, ניתן למנוע הצפה, למנוע דליפות, לפתור מראש בעיה של סתימה ועוד, כך שמדובר בפריט מהותי עבור התנהלות תקינה, הן במרחב הביתי, אך לא רק, אלא גם במרחב הציבורי ובמגוון אזורי תעשייה. מכאן שיש להעלות את השאלה האם לרכוש משאבות חדשות מים/ביוב, או לחלופין משאבה יד שנייה, כאשר גם  לתקן את המשאבה הקיימת יש לשקול כראוי. מה התשובה? מסועפת!

רכישה ראשונית

יש להבדיל בין המצבים השונים. כאשר מבקשים לרכוש משאבה בפעם הראשונה, מומלץ לרכוש משאבה חדשה, גם אם הצורך יחסית פשוט, כגון הגברת לחץ המים. מדוע? כיוון שכל משאבה מגיעה עם אחריות עבור כמה שנים קדימה, כך שניתן להיות רגועים מראש ולהיות בטוחים שהצורך שלשמו המשאבה נרכשה יסופק כהלכה. מדוע לא לרכוש משאבה יד שנייה? ובכן אומנם המחיר עשוי להיות אטרקטיבי, אך יש לקחת בחשבון שמאוד ייתכן שתדרשו לרכוש חלקים חדשים, לשלם על תיקון, להזמין באופן יחסית תדיר שירותי תיקון וכדומה, כך שמיד יש להסתכל קדימה.

בעיה במשאבה הנוכחית

מצב אחר מתאר סיטואציה בה ישנה בעיה עם המשאבה הקיימת. פה נציין שאין למהר לרכוש משאבות חדשות מים/ביוב, אלא יש לנסות לפתור את הבעיה, משמע לתקן את המשאבה הנוכחית, וזאת כי לא פעם החלפה של חלק מחזיר את כלל המערכת לאיכות הפעולה הרצויה. עם זאת, אם בעת התיקון מגלים שסוג המשאבה אינו מתאים יותר לצורך (שעם הזמן השתנה), או שאינו מספיק יעיל (ולו כי כיום יצאו משאבות יותר איכותיות), הרי שאז כן שווה לרכוש משאבה חדשה.

דגשים לקראת רכישה

מה יש לבחון כאשר עומדים לרכוש משאבה? ראשית יש לבחון שהמשאבה מתאימה עבור הצורך הייעודי – הן מבחינת פונקציות וייעוד והן מבחינת הספק וכוח. לאחר מכן יש לבחון שהמשאבה איכותית ושייכת לחברה טובה, יש לבחון שהמשאבה מגיעה עם שנות אחריות כמו שאר המתחרות, ולבסוף יש לוודא שיש לכם בהיכון מספר טלפון של מתקן משאבות, וזאת כי אין לדעת מתי תופיע בעיה.