מכונות כביסה 10 טיפים לשמירה על מכונת כביסה תקינה

מכונות כביסה 10 טיפים לשמירה על מכונת כביסה תקינה

מכונות כביסה מלוות את חיי היום – יום שלנו, ונחשבות לחלק מהותי שלא ניתן לוותר עליו. מי יכול בכלל לדמיין לעצמו, שבעבר כל הכביסות נעשו ביד? תארו לעצמכם מה זה לכבס ג'ינס או מצעים – הרי מדובר על אחת המשימות היותר סיזיפיות שרק ניתן לתאר. לכן חשוב להעריך את מכונת הכביסה שלכם ולספק לה את התנאים הטובים ביותר, על מנת שתוכל להאריך שנים ולספק לכם כביסה נקייה וריחנית כל פעם מחדש. אנשים רבים לא מודעים לכך, אך ישנן מספר פעולות פשוטות שכל אחד יכול לבצע, על מנת לדאוג שמכונת הכביסה שלו תישאר נקייה ותבטיח כביסה איכותית ומקצועית.

מכונות כביסה – טיפים לתחזוקה שוטפת שאינה דורשת שום מאמץ מיוחד

כאמור, כל אחד יכול להאריך את חיי מכונת הכביסה שלו, בתנאי שהוא ידאג לתפעל אותה נכון ויספק לה את התנאים האופטימליים ביותר. למשל, מומלץ להתקין מגן חשמל, על מנת לשמור על הרכיבים האלקטרוניים של מכונת הכביסה מפני קפיצת מתח פתאומית. טיפ חשוב נוסף, הוא להעניק למכונה כמה שעות מנוחה בין כביסה אחת לאחרת, על מנת היא תוכל להתקרר, דבר שימנע עומס יתר על המנוע שלה. כדאי גם להקפיד לנקות את המכונה אחת למספר חודשים, במטרה למנוע ריחות לא נעימים או כביסה שתצא מלוכלכת. ניתן לבצע את הניקוי באמצעות חומרים ייעודיים למכונת הכביסה, חומרים אלו ינקו את האבנית אך ישמרו על הגומי ושאר הרכיבים העדינים של המכונה. כדאי מאוד לנקות אחת לרבעון את הפילטר של המכונה, כדי להסיר משם שערות וסוגים שונים של לכלוך שעלולים לחסום אותו. חשוב לא להעמיס את המכונה בבגדים, אלא להשאיר לפחות רבע מהשטח של התוף ריק – במטרה להבטיח כביסה נקייה יותר, ולמנוע שבירה של ציר הדלת. מומלץ גם לרוקן את הכיסים של הבגדים, כדי למנוע מצב שחפץ כלשהו יגרום לנזק למשאבה של המכונה.

לסיכום, מכונות כביסה מקלות בצורה משמעותית על חיינו, אך חשוב להעניק להן את הניקיון והתחזוקה הדרושים. מומלץ להשאיר את דלת המכונה פתוחה לצורך אידוי המים ומניעת עובש, ואסור לשכור לנקות את הגומייה האוטמת.