בידוד אקוסטי לקירות גבס – 3 מקרים בהם נשתמש בו

בידוד אקוסטי לקירות גבס – 3 מקרים בהם נשתמש בו

לא מעט אנשים בונים קירות גבס בביתם בתהליך בניית הבית או שיפוץ הבית. לגבס יש לא מעט יתרונות ולכן רבים משתמשים בו עבור בניית קירות. על אף שיש לקירות גבס לא מעט יתרונות, הרי שהחיסרון המרכזי שלהם הוא: העדר היכולת של קירות הגבס לבודד רעשים. כלומר, הגבס הוא חומר אשר רעשים עוברים דרכו בקלות ולכן, כאשר בונים קירות גבס בבית, הרי שיש צורך לדאוג לבידוד ראוי, איכותי ויעיל מאוד, על מנת שהרעש לא יעבור מקיר הגבס אל חלל אחר.

מתי יש צורך להשתמש בבידוד אקוסטי לקיר גבס

כאמור, קירות גבס הם קירות מבוקשים מאוד, מכיוון שלגבס יש לא מעט יתרונות. כך למשל,  הגבס נחשב לחומר נוח לעבודה, קל, גמיש וכמובן זול. אולם, אחד החסרונות הבולטים של הגבס המשמש כקיר, הוא העדר היכולת שלו לבודד רעשים מצדו האחד לציידו השני. כלומר, קיר העשוי גבס המשותף בין שני חדרים, יכול להעביר רעשים משמעותיים בין חדר לחדר. בידוד אקוסטי הוא דבר חשוב מאוד בקירות גבס. ולכן, במקרים הבאים, אין מנוס מלבחור עבור קירות הגבס בידוד אקוסטי איכותי:

  1. אם יש לכם אולפן ביתי בתוך הבית, אשר קירותיו הם קירות גבס, אין ספק שבכדי שהאולפן יהיה מנוטרל מכל רעש חיצוני, הרי שיש צורך לבחור עבור קירות הגבס שלו את הבידוד האקוסטי האיכותי והטוב ביותר, שינטרל את הרעשים החיצוניים וימנע מהם לחדור אל תוך האולפן
  2. אם יש לכם קיר גבס אשר משותף לכם ולשכנים שלכם, הרי שעל מנת שלא תוטרדו כל פעם בבקשות חוזרות ונשנות לשקט מצד השכנים שלכם, חשוב מאוד שתציידו את קיר הגבס בבידוד אקוסטי איכותי אשר יאפשר לכם להרעיש כמה שאתם רוצים, מבלי לחשוש מתגובת השכנים
  3. גם כאשר בתוך הבית יש קירות גבס המשותפים לשני חדרים, הרי שעל מנת להסב את השקט הדרוש לכל אדם בחדרו, יש צורך לבודד באמצעות בידוד אקוסטי איכותי, את קירות הגבס המשותפים בין החדרים ובכך לאפשר לכל אדם אשר שוהה בחדרו שקט מוחלט.

למידע נוסף היכנסו לאתר סונקס.