שיטות שונות להרחקת יונים בלי לפגוע בהן

שיטות שונות להרחקת יונים בלי לפגוע בהן

הרחקת יונים היא פעולה אשר מתחייבת ממצב שבו יונים מתקרבות אל הבתים ובונות קנים על הקירות ובסדקים פינימיים. יונה כזו מביאה עמה פרעושים וחיידקים עם פוטנציאל גדול לנזק והפצת לכלוך מחלות וזיהומים, ולכן צריך לעשות הכל כדי להיפטר מנוכחותה. הרחקת יונים מקצועית ואמינה תפטור אתכם מהמטרד הזה ותבטיח לכם שקט לאורך זמן ומניעת סכנה בריאותית. הרחקת יונים אינה משימה פשוטה ואסור בשום אופן לבצע אותה לבד או בשיתוף פעולה עם חברים, אלא מיועדת לאנשי מקצוע בלבד. בעלי ניסיון רב וידע מקצועי. מרחיק היונים עובד בדרך כלל בשיתוף חברה שמתמחה בשיפוצים ושיקום נזקים בבית.

הרחקת יונים מבתים מכונה גם "הדברה" אולם בניגוד להדברת תיקנים ופרעושים – היא איננה כרוכה בפיזור רעלים שונים וחומרים שעלולים להזיק גם לבני אדם, אלא בשיטות הפעולה המקובלות בשוק כמו שימוש ברשת יונים או דוקרנים וקפיצים. רשת יונים מכסה את המקום בו היונים מקננות וגורמת להן לברוח למקום אחר, וכך הסכנה מתרחקת מדיירי הבית. דרכים נוספות הן כאמור דוקרנים קפיצים ודחלילים. כל אלה מונעים מהיונים לקנן בשטח החסום וכך הסכנה חולפת מבלי לפגוע בהן או להרעיל אותן. יונים שמקננות בקירות הבניין מתנהגות כמו מכרסמים ופוגעות בערך הנכס ולכן צריך להתייחס אליהן ברצינות ולפעול בהתאם כמה שיותר מהר.

הדחלילים שמרתיעים יונים הם דחלילים בדמות של ציפורים כמו נשר או עורב. זה פתרון זול שמחירו עומד על כמה עשרות שקלים אבל כדאי להביא בחשבון שחלק מהיונים כלל אינן נרתעות ממנו והוא אינו חוסם את שטח הקינון שלהן. לכן דחלילים יכולים לתת רק פתרון חלקי וקשה לסמוך עליהם לאורך זמן. שיטות אחרות כוללות הצבת של דורקנים על גגות, מרזבים, אדני חלונות ומשטחים רחבים. תמיד כדאי להיוועץ באיש מקצוע אם אתם זקוקים להרחקת יונים ויש לפנות רק אל חברות המתמחות בכך, אשר נציגיהן מוכיחים לכם כי יש להם ניסיון רב בתחום זה. עבודה זולה עלולה להיות לא יעילה וכזו שאחריה היונים יישארו לקנן ויסכנו את בריאות דיירי הבניין.    

למידע נוסף היכנסו לאתר במרומיו עבודות גובה.