איגוד ועדי הבתים מסביר על: חוקי ועד בית

איגוד ועדי הבתים מסביר על: חוקי ועד בית

אנשים רבים אינם מודעים לעובדה שמדינת ישראל קבעה בסעיף 65 לחוק המקרקעין כי קיימים חוקי ועד בית ברורים. החוקים של ועד הבית משתנים בין בניין לבניין, אך באופן כללי, התפקיד של ועד הבית אשר נבחר על ידי הבעלים של הדירות במבנה הוא לנהל ולדאוג שפעולות שוטפות לקיום ניקיון ותחזוקה מתבצעות, זאת בכדי להבטיח את תקינות הרכוש המשותף של הדיירים. אחת הסוגיות שעולות שוב ושוב בהקשר של חוקי ועד בית מבוססת על השאלה: איפה הכסף?.

חוקי ועד ביתאיך לנהל את הכספים בצורה נכונה?

שכנים רבים שואלים איפה הכסף, האם ועד הבית מתנהל על פי החוק והאם הפעילות הכספית מתנהלת כמו שצריך. ובכן, ניתן לנהל את כספי ועד הבית בצורה נכונה שתטיב עם הדיירים ועם מצבו של הבניין ופעולות התחזוקה השונות להן הבניין זקוק. ברגע שפועלים בשקיפות מלאה מול השכנים ומבצעים את הדברים בצורה מסודרת, כבר הסיכוי שהשכנים יפגעו או שחוקי ועד בית יופרו בבניין, פוחתים משמעותית.

מה זה אומר?

  1. קבלת חשבונית על כל הוצאה של הבית המשותף
  2. הנפקת קבלה עבור תשלומי הועד
  3. ניהול דו“ח הכנסות והוצאות
  4. ניהול חשבון הבנק של הבניין המשותף
  5. עריכת דו“ח כספי אחת לחצי שנה
  6. להציג לשכנים את המצב הפיננסי של ועד הבית  

ברגע שפועלים בשקיפות מלאה מול השכנים, החוקים של ועד הבית נשמרים, השכנים לא מרגישים שמישהו מרמה אותם ולוקחים חלק בכל מה שמתרחש.

זכרו! תפקידו של ועד בית הוא לוודא שהבניין נקי ומתוחזק וכי כל השטחים הציבוריים של הבניין נשמרים לאורך כל השנה. אם משהו קורה במרחב הציבורי בין אם זה בחדר המדרגות, בחדר האשפה, בתיבות הדואר, בגינה או בכל מקום אחר שהוא לא בתוך הדירות עצמן, לרוב זה יהיה באחריות של ועד בית. ועד בית שמתפקד כמו שצריך לא רק משפר את איכות החיים של התושבים בבניין, אלא גם מעלה את ערך הנכסים בו ומפחית את הסיכוי לנזקים ותקלות עתידיות.