מערכת סולארית ביתית – איך זה עובד

מערכת סולארית ביתית – איך זה עובד

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים עוברים למערכות סולאריות ביתיות משמע: מרכיבים מערכות של פאנלים סולאריים אשר באמצעות קרני השמש מספקות אנרגיה עמה מייצרים בסופו של דבר חשמל לבית. אבל איך זה עובד? ומדוע יותר אנשים בוחרים בשיטה זאת לצריכת חשמל ואנרגיה? כל התשובות בהמשך.

אז מה זה אנרגיה סולארית?

אנרגיה סולארית היא כזאת אשר מגיעה אלינו משימוש בקרינת השמש, ממש כמו שימוש בקרני השמש לצורך חימום דודי שמש. שימוש באנרגיה מסוג זה או המרה של האנרגיה לחשמל שמגיע מהקרניים מקנה אנרגיה חלופית שמתחדשת כל הזמן וניתן לצרוך אותה ללא עלות, אך זאת בתנאי שמותקנת על הגג או בכל מקום אסטרטגי מערכת סולארית ביתית.

המערכת תפעל באמצעות פאנלים עשויי סילקון על מנת להמיר את הקרינה האלקטרומגנטית שמיוצרת מהשמש, תוך המרת הקרינה לחשמל או לאנרגיה תרמית. בשל קרני השמש הלוהטות על פני כדור הארץ, רבים בוחרים במערכת סולארית על מנת לטעון ולהפעיל שלל מוצרי חשמל לבית ועם הזמן גם כדי להחזיר את ההשקעה, על ידי חשמל שמסופק כל הזמן למבנה ללא תלות בחברת החשמל תוך שעם הזמן ניתן גם למכור חשמל לחברת החשמל או לצרכני אנרגיה אחרים – מה שנחשב מהלך שמפיק רווח.

אבל כיצד זה עובד בבית?

אם תהיתם לגבי התהליך של צריכת חשמל באמצעות פאנלים סולאריים שמוצבים על גגות הבתים  – חשוב שתדעו כי מערכת סולארית לבית פרטי מייצרת אנרגיה כבר עם זריחת השמש גם בימים קיציים וגם בימים חורפיים בהם השמש יוצאת מבין העננים. בכך יכולים רבים להשתמש בחשמל גם לשימוש פרטי וגם עם הזמן לאגור חשמל בתוך המערכות ולמכור אותו אפילו לחברת החשמל!

ומה עושים כשאין קרני שמש שמפעילות את המערכת?

במקרים כאלה חשוב לדעת כי הרווח עבור המערכת מתרחש במידה וצריכת החשמל גבוהה מהייצור,  אך במידה ואין מספיק קרני שמש האנרגיה תסופק מרשת חברת החשמל למכשירי הבית באופן אוטומטי, וזאת במידה והתחברתם גם לחשמל של חברת החשמל בזמן בניית המבנה. בכך רבים יכולים כבר עכשיו להתקין את המערכת ולהתחיל ליהנות מחסכון עצום באנרגיה ובהמון בריאות לסביבה.