פיגומים – איך מזמינים את מה שנכון לנו

אחד הכלים המשמעותיים ביותר לתהליך של בניית מבנה חדש או שיפוץ ושדרוג מבנה ישן, הם פיגומים. על פניו זה נראה לנו טבעי, הרי אי אפשר לבנות מבנה או לשפץ מבנה קיים ואפילו לא לבצע בו שינויים, בלי להשתמש בפיגומים, שכן זו הדרך הטובה ביותר להגיע לגבהים מסוימים במבנה מצד אחד, ומצד שני זו השיטה הנכונה והטובה ביותר להעביר ציוד מלמטה למעלה ולהיפך.

פיגומים

אנחנו צריכים לזכור, במבנים שעדיין לא נבנו וגם במבנים משופצים, אין אפשרות לעלות ולרדת דרך המדרגות במקרים רבים ובטח לא להעביר ציוד בצורה נוחה ובטוחה אלא דרך הפיגומים. לכן יש להם חשיבות רבה. מעבר לכך, אנחנו יכולים לראות חשיבות מאוד גדולה לפיגומים במקרים שאנחנו רוצים לבצע תיקוני קיר שונים, למשל צביעה. אז אנחנו נשתמש בפיגומים פנימיים, ניידים, על מנת שיהיה ניתן להגיע אל חלקים גבוהים בקיר, מבלי להשתמש בסולמות ומבלי להיעזר באלמנטים אחרים.

הפיגומים צריכים מבוססים על מספר חלקים. ראשית, הם צריכים להיות מחוברים אחד לשני, מוט למוט, בצורה חזקה ובטוחה. כיום הפיגומים המודרניים מוברגים פנימה ומחוברים הרבה פעמים באמצעות קידוח או אמצעים אחרים שמונעים כל אפשרות לפרק אותם, אלא באמצעות שימוש במכשירים שונים לשם כך.

שנית, הפיגומים אמורים להיות רחבים על מנת שיהיה ניתן לעמוד עליהם בצורה נוחה וגם להעמיד ציוד וכלים. אי אפשר להשתמש בפיגומים שאינם מתאימים לשם כך. אם אנחנו רוצים להשתמש בפיגומים בצורה בטוחה, ושיותר מבן אדם אחד יוכל לעשות בהם שימוש בו זמנית, אנחנו חייבים לוודא שהפיגומים חזקים מספיק, רחבים ובטוחים.

שלישית, במקרים מסוימים הפיגומים צריכים להיות נייחים ובמקרים מסוימים ניידים. במקרה של בניית מבנה או שיפוץ מבנה קיים, הפיגומים יהיו נייחים, מצד שני, במקרה של תיקון פגמים בקירות, צביעה וכדומה, הם יהיו ניידים, יהיה קל להעביר אותם ממקום למקום, באמצעות גלגלים עליהם הם מונחים.

חשוב לומר עוד, פיגומים נבנים על ידי גורמי מקצוע, קבלנים שמתמחים בכך, והם גם אחראים לפרק אותם בסוף תהליך העבודה, אז הם מפנים אותם מהשטח.