הזמנת לוכדי נחשים לבניין מגורים

הזמנת לוכדי נחשים לבניין מגורים

בארץ ישראל גם ישנם זנים של נחשים שמתוכם ישנם זנים שהם ארסיים וכאלה שאינם מהווים סכנה משמעותית מלבד נשיכה לא נעימה בסך הכל. אם לוקחים בחשבון כי נחשים לא מתעניינים בבני אדם בתור הארוחה הבאה שלהם מבינים כי הם עלולים לתקוף רק כאשר הם חשים שהם נמצאים בשעת סכנה, מבינים כי יש משקל רב לאופן שבו בוחרים לנהוג כאשר פוגשים לפתע נחש. זה נכון כי ההפתעה היא מאוד לא נעימה, בייחוד לאנשי העיר שאינם מתורגלים במראה של נחש מידי יום, אבל יש לדעת היטב כיצד פועלים כאשר רואים נחש בבניין של מגורים.

נחשים בארץ ישראל

כאמור, לא כל הנחשים בארץ ישראל הם כאלה שיכולים להציב סכנה אמתית לבני אדם. מספר הנחשים הארסיים נמצאים ברובם בשטחים שאינם מיושבים, אך גם כמה כאלה הצליחו להשתחל להם אל האזורים הללו שם הם מוצאים לו פעם את המזון שהם כל כך אוהבים לאכול. הגדילה במספר הנחשים הארסיים בשטחים מיושבים נובעת לא פעם מהריגה של נחשים שאינם ארסיים שדווקא ניזונים מנחשים ארסיים, וכך כמות הנחשים גדלה לה לצד מקומות שבהם יוצרים להם ללא ידיעה מקום מנוחה ומסתור.

איך לפעול כשרואים נחש

אז, איך צריכים בשורה התחתונה לפעול כאשר מבחינים כי בבניין שבו גרים יש נחש? קודם כל חשוב שלא לנסות ולפעול בצורה עצמאית. לא לצאת בריצה שישר תפעיל את מנגנון ההגנה של הנחש אלא לפעול בקור רוח ולהרים טלפון אל אחד מתוך מאגר snaker שהוא אינדקס לוכדי נחשים מצויינים שיש בארץ, לוכד מקצועי יועל להדריך צעד אחר צעד מה לעשות בדיוק. באופן הזה יודעים מה לעשות, לסייע לזהות את הנחש ולהמתין בצורה מסודרת עד להגעה וללכידה בטוחה שלו. זה חשוב לזכור כי נחשים הם חיה מוגנת, וכל פעולה של פציעת והריגת נחש מכוונת היא כזו אשר מנוגדת לחוק בארץ.

לצד הלכידה יכולים ללמוד מה רצוי לעשות כדי שבפעם הבאה נחש לא יוכל למצוא את דרכו אל בניין המגורים, כולל פתחים שצריכים סגירה, פינוי של אשפה שבה יכול למצוא הנחש מקום של מסתור או מקור של מזון שמגיע לשם באופן קבוע, כגון עכברים.