בחירת פרויקטים של תמ"א 38

בחירת פרויקטים של תמ"א 38

מכל עבר אנחנו שומעים את המושג תמ"א 38, אנחנו רואים על כך פרסומים, בלוגים באינטרנט, תכנית טלוויזיה, כתבות בעיתון ושומעים על כך בעבודה ובשיחות הסלון שאנו מנהלים עם החברים שלנו. אך נראה כי ככל שאנחנו שומעים עוד על הפרויקט הזה כך סימני השאלה סביבו הולכים וגדלים ויש לנו קושי רב להבין מהו אותו פרויקט ומדוע הוא נמצא בשיח. אם כן אנחנו ננסה לעשות לכם סדר בבלגן ולהסביר לכם מהי המטרה של פרויקט התמ"א ומדוע הוא כה נמצא בשיח הציבורי. תמ"א 38 באה לענות על שתי מטרות מרכזיות, הראשונה היא נועדה להגן על בניינים מפני רעידות אדמה וזאת באמצעות מיגון הבתים. המטרה השנייה של הפרויקט היא להוסיף חדרי ביטחון לבתים וכך להגן על הבתים ועל האזרחים מפני איום הטילים שיש על מדינת ישראל מכל עבר. על רקע זה ניתן להבין כי פרויקט זה הוא חשוב ביותר והוא בעל משמעות אדירה בשבילנו.

החליטו איזה פרויקט של תמ"א אתם מבצעים

עליכם להבין כי העולם של תמ"א 38 הוא עולם מורכב וכי לפני שאתם מחליטים לבצע את הפרויקט אתם צריכים להחליט איזה פרויקט הכי יתאים לכם. על רקע זה ניתן לומר כי ישנם שני סוגים עיקריים של תמ"א . הראשון הוא תמ"א 38 1. בפרויקט זה הבניין שלכם נשמר ועל גביו מוסיפים חיזוקים וחדרים כך שהבניין יהיה ממוגן נגד רעידות אדמה ונגד טילים. האופציה השנייה היא תמ"א 38 2. בסוג זה של בנייה הבניין נהרס מן היסוד ובמקומו נבנה בניין חדש לגמרי וכך אתם מקבלים דירה חדשה לגמרי. דיירי הבניין צריכים להחליט איזה פרויקט הכי מתאים להם ולבחור בין השניים.

בחנו פרויקטים קודמים של החברה היזמית

עליכם להבין כי המפתח להצלחת הבנייה ולהצלחת פרויקט של תמ"א 38 נעוץ בחברה היזמית שאתם בוחרים בה. על רקע זה ניתן לומר כי בכדי לבחור את החברה הטובה ביותר אתם צריכים לבחון פרויקטים קודמים של החברה היזמית ולראות האם הם עומדים בסטנדרטים שלכם והאם ניתן לסמוך עליה שהפרויקט שלכם יהיה איכותי וטוב.