איך מחפשים היום דירות לקניה?

איך מחפשים היום דירות לקניה?

תחום הנדל"ן, כמו תחומים רבים נוספים, עבר שינויים מרחיקי לכת בעקבות צמיחתה של רשת האינטרנט. כל שוק הנדל"ן עושה היום שימוש ברשת ובעצם ניתן לומר שהיא הפכה לזירה מרכזית ביותר בתחום.

התחום שעבר את השינוי המשמעותי ביותר בעקבות התפתחות הזירה הוירטואלית הוא תחום חיפושי הדירות. בעבר, מי שחיפש דירה לקניה היה מכתת רגליו בין משרדי תיווך רבים או ממתין ללוח המודעות בעיתוני סוף השבוע. היום כל מי שמחפש לקנות דירה, מתחיל את דרכו באינטרנט.

לוחות המודעות באינטרנט התפתחו מאוד עם השנים והם מספקים היום אינפורמציה בלתי מוגבלת, עדכנית, מפורטת ומדויקת. בחיפוש אחר דירות בלוח מודעות אינטרנט ניתן לבצע סינון של התוצאות עד לרמה הפרטנית ביותר ולקבל רק תוצאות רלוונטיות להגדרות החיפוש. כך למשל מי שמחפש קוטג'ים במזכרת בתיה, יכול בקלות להגדיר את החיפוש שלו בהתאם- לבחור את אזור המגורים רצוי, את סוג הדירה, את מספר החדרים ואף לבצע חיתוך לפרטים טכניים של הדירה כמו האם קיימים בה מחסן, חניה, מעלית ועוד.

מכירת נדל"ן

מעבר ללוחות המודעות, קיים מידע רב ברשת על פרויקטים שונים בתחום הנדל"ן. אנשי השיווק בעולם הנדל"ן כבר השכילו להבין כי האינטרנט הוא כלי החיפוש המשמעותי ביותר היום והם דואגים להקים אתרי תדמית מושקעים לכל פרויקט חדש שמוקם. מחפשי הדירות מגיעים לאתרים אלה דרך מנועי החיפוש השונים. כך למשל מי שיחפש בגוגל דירות במזכרת בתיה, ימצא את כל אתרי הקבלנים שבונים באזור וגם מודעות פרסומיות מטעמם.

סוכנויות נדל"ן ברשת

חשוב לדעת שלא רק מחפשי הדירות ואנשי השיווק של פרויקטים חדשים עושים שימוש באינטרנט. כוחן של סוכנויות נדל"ן שונות עדין קיים ומשמעותי, רק שגם הן, אם הן רוצות להצליח, חייבות להתנהל דרך האינטרנט. מתווכי הדירות עדין עסוקים מאוד, אך הפניות אליהן מתבצעות באמצעות המידע שהן מפרסמות ברשת. כל סוכנות נדל"ן שרוצה להישאר רלוונטית, צריכה לדאוג לאתר מפורט, מרשים וידידותי למשתמש, שניתן יהיה להתרשם בו ממגוון הדירות שהיא מייצגת, כולל פרטים בסיסיים על כל דירה שמוצעת למכירה וכולל תמונות. הדבר נכון גם לגבי דירות חדשות וגם לגבי דירות יד שניה.

ייעוץ לקראת רכישת דירה

מחקרים שנערכו אודות הרגלי מחפשי הדירות הוכיחו שבשנים האחרונות, הרוב המוחלט של האנשים מבצע חיפוש נרחב באינטרנט לפני שהוא בכלל פונה לסוכני השיווק והתיווך.  בעידן המידע הבלתי מוגבל, אנשים התרגלו לצרוך עוד ועוד אינפורמציה ולקבל בעזרתה החלטות מושכלות יותר. מרבית האנשים שמחפשים דירות לקניה, יבצעו קודם מחקר אינטרנטי מקיף אודות אזור המגורים, השירותים המוניצפליים הקיימים בו, איכות החינוך ושירותי הרפואה ועוד. לכן, כל מי שעוסק בשיווק נדל"ן, חייב היום להשקיע במיוחד בתחום האינטרנט- בניית אתרים תדמיתיים, ניהול מוניטין מוצלח ברשת ופרסום נקודתי ויעיל.