מה ההבדל בין פינוי בינוי לתמ"א 38

מה ההבדל בין פינוי בינוי לתמ"א 38

בישראל קיימים עשרות אלפי דירות ישנות, שאינן עומדות בסטנדרטים מודרניים ואשר יכולות במקרים מסוימים אף להוות סכנה לדיירים בהן. אז מה עושים? כיצד מתגברים על הבעיה הזאת ומשפרים את איכות החיים של מאות אלפים מתושבי מדינת ישראל? התשובה היא שיש שני פרויקטים המהווים התחדשות עירונית ואשר יכולים לשדרג את הדירות הקיימות. הפרויקטים הללו הם תמ"א 38 ופינוי בינוי. על רקע זה ברור מדוע רבים שואלים את השאלה מה ההבדל בין פינוי בינוי לתמ"א 38? אם כן על אף שמדובר בשני פרויקטים של התחדשות עירונית הרי שתמ"א 38 לרוב ייערך בבניין בודד בעוד פרויקט של פינוי בינוי ייערך במספר בניינים או אף בשכונה שלמה. סדרי הגדול בפרויקטים הם שונים לחלוטין וכחלק מכך עליכם לקחת בחשבון כי תמ"א 38 לא תמיד כוללת את הריסת הבניין בעוד פרויקט של פינוי בינוי תמיד יהרסו את הבניין יבנו בניינים חדשים מאפס.

האם אותו יזם יכול ליזום פרויקט של תמ"א 38 ופרויקט של פינוי בינוי?

לאור ההבדלים שראינו בין פינוי בינוי לתמ"א 38 עולה שאלה חשובה מאין כמותה והיא האם אותו יזם יכול ליזום פרויקט של תמ"א 38 ושל פרויקטים של פינוי בינוי? התשובה היא שיש לזכור כי יש גם הרבה מן המשותף בין שני הפרויקטים הללו. הזהה בין הפרויקטים הללו היא העובדה שבשניהם צריך לקבל הסכמה מצד בעלי הדירות בכדי להתחיל את הפרויקט. על כן היזם צריך לנקוט בפעולה דומה בשני הפרויקטים הללו ועל כן ניתן לומר בביטחון רב כי לרוב יזם הפועל בתחום של תמ"א 38 יפעל גם בתחום של פינוי בינוי.

איזה פרויקט עדיף לדיירים?

דיירים רבים שואלים מה ההבדל בין פינוי בינוי לתמ"א 38 ולצד זאת הם גם שואלים איזה פרויקט עדיף להם. אין כאן תשובה מוחלטת אך ניתן לומר כי לאור העובדה כי פרויקט תמ"א 38 נערך בבניין בודד ואילו פרויקט פינוי בינוי נערך בכמה בניינים לרוב הפרויקט של תמ"א 38 יהיה הרבה יותר מהיר וזה מהווה יתרון גדול לדיירים.