אישורי בטיחות

אישורי בטיחות

בעידן המודרני, ידוע לכולם כי בטיחות היא אינה עניין של מה בכך. הטכנולוגיות המתקדמות והמערכות השונות אפשרו לרבים ליהנות מנוחות מקסימלית תוך מזעור מצבי הסיכון בחיים ויצירת תנאים נוחים ושקטים. יחד עם זאת, גם במציאות בה המבנים עוברים בדיקות בטיחות רבות, עדיין קיימות סכנות המאיימות על חיי האדם. על מנת להימנע ממחירים כבדים על בוני אתרים להבטיח את קיומם של תקנים שונים, תקנים אשר הוגדרו על ידי משרד הבטיחות.

כל בניין באשר הוא, בין שהוא בניין מגורים או בניין עסקים, בניין ציבורי או כל בניין אחר המשמש למטרה כלשהי, חייב לעמוד בתקנות הרלוונטיות ולהבטיח את בטיחות הדיירים בו. זאת, באמצעות אישור הניתן על ידי חברת כיבוי אש, מהנדסים ומפקחים רלוונטיים – כל אחד בתחומו. בין אם מדובר בנזקי חשמל אפשריים, נזקי גז או החשוב מכל – נזקי אש – יש להבטיח את בטיחות התושבים מבעוד מועד.

אישורי בטיחות אינם ניתנים על ידי כל חברה. יש לדאוג לבדוק את המבנה ואת אופן התכנון שלו על ידי בדיקה של חברה מתמחה בתחום. חברה המעסיקה יועצי בטיחות בעלי ניסיון המכירים את התחום לעומקו – יכולה לבחון את המבנה, את הפריסה שלו, את אופן התכנון שלו, את המטרות שהוא משרת, את הפעילות היומיומית המתקיימת בו – וכך להתאים לו את תכנית הבטיחות הרלוונטית. 

מה כוללת תכנית בטיחות?

תכנית בטיחות כוללת בדיקה מקיפה של המבנה לרבות כיווני אוויר הקיימים בו, כיווני חשמל, כיווני מים ועוד. במסגרת בדיקה זו נבחנות התשתיות של המבנה, הפתחים הקיימים, סתימות באם ישנן המונעות בריחת אוויר ועוד. המבנה ממופה מבחינת סכנות שונות ונבדקות אפשרויות של סכנות עתידיות.

תכנית בטיחות היא הפתרון האידאלי לבונים וקבלנים המבקשים להבטיח את תקינות המבנים והתפקוד שלהם למשך שנים רבות, תוך שמירה על מוניטין גבוה ועל ביצוע עבודות באיכות גבוהה וללא כשלים. באמצעות הכנת תכנית מבעוד מועד ניתן יהיה להבטיח את תקינות המבנה ואת איכות המתקנים המותקנים בו למשך מספר עשורים, תוך הבטחת שביעות הרצון של התושבים במקום ומזעור סכנות העלולות להתרחש במקרים לא צפויים.