ריסוס לבית על ידי הדברה ירוקה נגד מזיקים

ריסוס לבית על ידי הדברה ירוקה נגד מזיקים

בין אם אתם קונים בית חדש מקבלן ובין אם אתם עוברים דירה לבית שכבר קיים שנים, דבר אחד חשוב שתזכרו לעשות לפני שאתם נכנסים לגור בבית – אל תשכחו לעשות הדברה נגד מזיקים ועדיף לבצע את זה באמצעות ריסוס לבית שעשוי מחומרי הדברה ירוקה ובטוחה לסביבה. יש יתרונות רבים לביצוע הדברה לבית לפני שנכנסים לגור בו, ואחד מהיתרונות הבולטים זה שהבית ריק וחברת ההדברה יכולה לרסס את חומרי ההדברה בכל המקומות שסביר להניח שיהיה לה קשה מאוד להגיע אליהם ברגע שהבית יהיה מאוכלס עם רהיטים ותכולה של הדיירים שגרים בו.

כדי שתוכלו לדעת מהם הדגשים שכדאי לשים אליהם לב בעת הזמנת שירותי ריסוס לבית, נפרוש בפניכם תקציר ממוקד שנוגע בכל הדברים שחשוב לתת עליהם את הדעת. נפרט ונסביר מהם סוגי ההדברה הקיימים ואיזה סוגי ריסוס יתאימו לבית פרטי או לדירת מגורים בבניין. כמו כן, נסקור בקצרה את סוגי המזיקים שעלולים להפר את שלוותכם בבית ונציע כמה פעולות מניעה שיעזרו לכם לשמור על הבית נקי ממזיקים לאורך כל ימות השנה.

 

חומרי הדברה לריסוס

ראשית חשוב להבין שהזמנת ריסוס לבית אינה מעידה על סוג חומרי ההדברה שבהם המדביר ישתמש. ריסוס זו רק הדרך שבאמצעותה חברת ההדברה תפזר את החומר בבית, אך למעשה זה יכול להיות חומר מכל סוג – רעיל יותר או רעיל פחות, את זה כבר תצטרכו לבדוק באופן נקודתי מול המדביר שנשלח אליכם לביצוע עבודת הריסוס. היתרון הגדול של הדברה בריסוס זו היכולת של חומרי ההדברה להתפזר בתוך המרחב באופן יעיל וממוקד, גם כאשר מדובר במקומות צרים או אפילו בסדקים וחריצים שלא ניתן לראות מה מסתתר מאחוריהם, לדוגמה: מתחת לריצוף או מעל להנמכת התקרה. על ידי הדברת מזיקים בריסוס תוכלו להגיע לכל המקומות בבית וכך לוודא שהמקום כולו נקי ממזיקים חיים.

מאחר וביצוע ריסוס לבית מאפשר לנו לפזר את חומרי ההדברה באופן יעיל במתחם, היתרון הוא גם סוג של חיסרון וצריך להיזהר מאוד שלא לפזר את חומרי ההדברה במקום שעלולה להיות ממנו חשיפה או מגע ישיר של חומרי ההדברה עם ילדים קטנים או חיות מחמד. גם אם הזמנתם מדביר מקצועי שהגיע בשליחותה של חברת הדברה מומלצת, תמיד כדאי לוודא מה מכילה תערובת חומרי ההדברה שבה הוא משתמש לריסוס הבית.

 

ריסוס ירוק או הדברה ירוקה ?

אין חברת הדברה שלא משתמשת בטריק השיווקי שירגיע כל אחד בנוגע לפיזור חומרי הדברה רעילים בבית, כל חברת הדברה תציע שימוש אך ורק בחומרי הדברה ירוקה ותבטיח שמדובר בחומר ידידותי לסביבה שאינו מסוכן כלל וכלל. למעשה זה לא תמיד נכון ומדויק, חומרי הדברה ירוקה נחשבים לחלשים מאוד ולא תמיד הם אפקטיביים נגד סוגי חרקים ומזיקים שונים, לכן כל מדביר מקצועי או חברת הדברה מומלצת שלוקחת אחריות לעבודה שהיא מבצעת, ישלבו יחד עם החומר הירוק גם הדברה בעלת ריכוז רעלים נמוך ולתערובת הזו כולם בעצם קוראים הדברה ירוקה.

לרוב חומרי הדברה ירוקה המשמשים לצורך ריסוס לבית הם אכן חומרים שנחשבים כלא רעילים לבני אדם, אך ריכוז הרעלים הנמוך שיש בהם כן יכול להיות מסוכן לבעלי חיים כגון תוכי, כלב קטן, חתול או כל חיית מחמד אחרת שתהיה רגישה הרבה יותר מבני אדם ולכן גם יכולה לקבל הרעלה משימוש של חומרי הדברה בעת ריסוס לבית נגד מזיקים.

 

סוגי ריסוס וסוגי מזיקים

ישנם מזיקים שהרבה יותר קשה להדביר בגלל העמידות הרבה שלהם לחומרי ההדברה, כך לדוגמה הדברת חולדות תדרוש הרבה יותר משימוש בחומרי הדברה ירוקה ותצטרך לכלול גם שימוש במלכודות ולעתים גם פיזור של רעל בתוך בורות ביוב עירוניים. לעומת זאת, ריסוס לבית נגד פשפשים או פרעושים לא יצריך שימוש בשיטות הדברה נוספות מלבד הריסוס ורק במקרה של הדברת פשפש המיטה המדביר יצטרך לשלב שימוש במכשירים שיעזרו לו להגיע אל הפשפשים שמתחבאים בתוך המזרן או בתוך יסודות המיטה.

ברגע שרוצים לעשות ריסוס נגד מזיקים באזור המטבח, חשוב מאוד להקפיד על שימוש בחומרי הדברה ירוקה עם ריכוז רעלים נמוך מאוד, וגם את זה נעשה רק עבור המקומות שלא ניתן להטמיע בהם חומרי הדברה באופן ידני כגון מריחת ג'ל הדברה וכדומה. אם יש לכם עש בבית והוא מתחבא מאחורי ארונות המטבח, או אם יש לכם נמלים בבית והם עוברים במחילות בתוך הקירות או מסילות החלון, לא יהיה מנוס ורק על ידי ריסוס לבית תוכלו למנוע את התפשטותם, אך ברגע שמדובר באזור המטבח חייבים להקפיד על זהירות יתרה.

 

ריסוס מזיקים בגינה

כשעושים ריסוס נגד מזיקים בגינה אפשר להקפיד הרבה פחות וניתן להשתמש בחומרי הדברה קצת יותר חזקים, אך גם במקרה כזה יש להקפיד שחיות המחמד הביתיות שלכם ובעלי החיים שגרים בטבע הפתוח לא יהיו חשופים לנזקי הרעלה כתוצאה מביצוע הריסוס בגינה. זכרו שכלבים נוטים הרבה פעמים לאכול עשב ירוק וברגע שהעשבים הללו יהיו ספוגים בחומרי הדברה זה יכול לפגוע בכלבים ואף להוביל לסכנה של ממש. בגינה יש לחומרי ההדברה עמידות פחות ממושכת, זאת לאור החשיפה שלהם לתנאי מזג האוויר המשתנים בין היום והלילה. לכן ריסוס נגד מזיקים בגינה אמור להביא למכת חיסול ממוקדת וחד פעמית, אך מזיקים חדשים שיגיעו לאזור לאחר זמן קצר כבר לא יושפעו מחומרי ההדברה שכבר יספיקו להתפוגג ולהתנדף מהמקום.

בסופו של דבר, כדי להשיג תוצאה יעילה וטובה לריסוס מזיקים בבית או בגינה, עליכם לבחור מדביר מקצועי ומיומן שידע לשלב את החומרים הנכונים ואת שיטות ההדברה המתאימות ביותר כדי להשיג את התוצאה הרצויה.