כל מה שחשוב לדעת על חימום תת רצפתי

כל מה שחשוב לדעת על חימום תת רצפתי

ישראל אמנם נחשבת למדינה חמימה יחסית, אבל גם כך יש לא מעט ימים – ובעיקר בקרים, ערבים ולילות – שבהם אנחנו זקוקים לפתרונות חימום יעילים. אחת האופציות היותר מומלצות היא חימום תת רצפתי, כלומר חימום שמבוסס על מערכת שמותקנת מתחת לרצפה, וכדאי להכיר אותה.

כיצד מתבצע החימום בדרך זו?

חימום תת רצפתי מבוסס על מים. מתחת לרצפות מותקנת מערכת צינורות, שחשוב לדעת כי היא שונה מהותית מהצינורות האחרים, כלומר אלה שמובילים מים לברזים שלנו – הצנרת של מערכת החימום התת רצפתי עמידה הרבה יותר ובנויה כך שתעמוד גם בעומסי טמפרטורה ובלחץ עז.

האם נדרשת אספקת מים קבועה למערכת חימום תת רצפתי?

לא.

זוהי מערכת סגורה, כך שאין צורך להזרים אליה מים בכל פעם שמשתמשים בה. בזכות איכות זו, לא נוצרים משקעים, כך שהמערכת עמידה להפליא, ועוד כדאי לדעת שפיצוצים בצנרת זו, לעומת אינסטלציה רגילה, הינם נדירים במיוחד כך שאין חשש מפני רטיבות ונזילות.

לאילו סוגי מרצפות מתאים החימום התת רצפתי?

באופן עקרוני החימום התת רצפתי מתאים לכל סוגי המרצפות, ובפרט אם הוא מותקן באופן מקצועי על-ידי חברה אמינה ומנוסה דוגמת חברת ספקטרום. כדאי לקחת בחשבון כי בחלל שבו מותקנת רצפת פרקט, יעילות החימום נמוכה ביחס לחללים שבהם ישנו ריצוף על בסיס אבן או קרמיקה, וזאת בגלל שהפרקט לא אוגר חום אלא רק מעביר אותו הלאה.

האם ניתן להתקין חימום מתחת לשטיח מקיר אל קיר?

מאחר ששטיח מקיר אל קיר לא מעביר את החום אל חלל החדר, לא מומלץ להתקין חימום תת רצפתי במקרים אלה. בכל מרחב אחר התוצאה תהיה חימום יעיל מאוד ונעים להפליא.

מהי עלות החימום מתחת לרצפה?

היתרון העיקרי של החימום התת רצפתי הוא עלויות התפעול הנמוכות שלו, ובפרט כשחימום המים שמתחת לרצפה מבוצע באמצעות משאבות חום (אפשרויות אחרות הן סולר, חשמל, גז ונפט). יתרון משמעותי נוסף הוא האוויר הנעים בחדר שמחומם באמצעות מערכת תת רצפתית במקום מזגן שמייבש את האוויר ולא מצליח ליצור טמפרטורה אחידה בכל החלל.