איזה סוגי הלוואות יש?

איזה סוגי הלוואות יש?

שוק ההלוואות בארץ הוא אחד מהשווקים הרווחים והמשגשגים ביותר שישנם, וזאת בשל הריביות אשר מוצמדות להלוואת מסוגים שונים. כיום ניתן לקבל הלוואות ממגוון גופים החל מהלוואות מהבנק, עד להלוואות שניתנות מחברות חוץ בנקאיות.

בשל ריבוי ההלוואות שניתנות כמעט לכל דורש, ישנן סוגי שונים של הלוואות שכדאי להכיר. אז אילו סוגי הלוואות ישנן? כמה דוגמאות בהמשך.

הלוואה צמודת ממד – סוג ההלוואה הראשון הינו הלוואה צמודת מדד אשר הריבית שגובים על ההלוואה הינה ריבית קבועה שאינה משנה בהתאם ללוח שפיצר.

הלוואה בריבית קבועה – סוג זה של הלוואה ניתן בדרך כלל מהבנקים והוא הלוואה בריבית עם מסלול קבוע. בהלוואה מסוג זה ישנה ריבית בסיסית שאותה משלם הלווה שאינה צמודה למדד, תוך שהלווה יודע בדיוק איזה סכום חודשי עליו להחזיר לבנק.

הלוואה עם ריבית משתנה – הלוואה זאת הינה הלוואה שניתנת לא בצמוד למדד תוך שהריבית עולה בכל תקופה, וניתן לחזות בעליית הריבית ככל שעובר הזמן.

הלוואה צמודת פריים – הלוואה זאת כפופה לריביות המשתנות בהתאם לבנק ישראל והיא הלוואה אשר משתנה בכל הנוגע לפריים של הריבית אותה משלם הגוף שהלווה את סכום הכסף ללווה.

הלוואות לחברותהלוואות לחברות ניתנות בדרך כלל מגופים חוץ בנקאיים המספקים הלוואות לעוסקים מורשים וחברות תוך הצעה של הלוואה בריביות שונות של עד סכומים של 200 אלף שקלים.

הלוואת גרייס – הלוואה מסוס זה נועדה לבצע הפרדה בין החזר קרן ההלוואה להחזר הריבית. באמצעות הלוואת גרייס יכולים הלווים להתחיל לשלם את רק את ריבית ההלוואה לתקופה שנקבעה מראש, ולאחר מכן את קרן ההלוואה. הלוואה זאת נועדה לחלק את החזרי התשלומים כך שללוה יהיה 'מרווח נשימה' נוח יותר בין החזר להחזר.

הלוואת שפיצר – הלוואה מסוג זה הינה כזאת בה הלווה משלם החל מהיום הראשון של החזר ההלוויה גם את הקרן וגם את הריבית, כך שעם הזמן הריבית שנוספת להלוואה הופכת וקטנה.

אז אם אתם זקוקים להלוואה מקרדיט יוניון, זה הזמן לבחור את ההלוואה המשתלמת והנוחה לכם ביותר.