כיצד מתמודדים בצורה טובה עם קניית בית?

כיצד מתמודדים בצורה טובה עם קניית בית?

רכישת דירה ראשונה או בניית בית בפעם הראשונה בחיים – כרוכה בתהליכים רבים אשר יכולים להפוך את תהליך הרכישה למורכב ואפילו מייאש.

עם זאת חשוב לדעת שבאמצעות סיוע מכמה אנשי מקצוע חיוניים בתהליך הרכישה, ניתן ליהנות מתהליך קל יותר וקניית בית משתלם יותר.

אז מיהם אנשי המקצוע שכדאי להיעזר בהם בתהליך הרכישה? כל התשובות בהמשך.

אם אתם רוכשים בית בפעם הראשונה בחייכם, חשוב שתדעו כי ישנם כמה אנשי מקצוע ושווה לשקול את שירותים למען תהליך קל יותר. בין האנשים:

יועץ משכנתאות – יעוץ למשכנתאות הוא החלק החשוב ביותר ברכישת דירה. כאשר אנו רוכשים דירה, עוד לפני שאנו מתחילים בתהליך, חשוב להבין מהו גובה המשכנתא שניתן לקבל ולהבין כיצד בוחרים במשכנתא המשתלמת מכל.

יועצי משכנתאות מומחים בתחום יוכל לסייע לכם להבין מהו סכום המשכנתא שיסייע לכם לרכוש את הבית מבלי להיכנס לחובות, והם כאלה שיוכלו לסייע לכם לקבל את המגיע לכם בכל הנוגע לזכויות ברכישת דירה כמו למשל: הפחתה במיסי בקניית דירה ראשונה, סיוע ממשרד השיכון, הון עצמי מופחת ועוד.

שמאי מקרקעין – אם אתם רוצה לדעת מהו שוויה האמתי של הדירה שאתם רוצים לרכוש, תמיד תוכלו להיעזר בשירותיו של שמאי מקרקעין. שמאי מקרקעין תפקידו להגיע ולבחון את הדירה, את גודלה ואת מצבה החיצוני והפנימי. השמאי בודק את האזור שבו נמצאת הדירה, מתקנים ציבוריים שנמצאים ליד הדירה, מוסדות חינוך ועוד, והוא זה שיוכל להצביע לכם על ערכה האמתי של הדירה. בכך תוכלו לדעת האם העסקה משתלמת או לא.

עורך דין מקרקעיןעורך דין מקרקעין הוא כזה שיכול לסייע לכם בעיקר לא לבצע טעויות במהלך הרכישה. עורך דין מסוג זה בקיא בכל הקשור לדיני מקרקעין, הוא יכול לקרוא בעיון רב את חוזה הדירה את החוזה מול הקבלן, לזהות טעויות ולהפוך את החוזה עד כמה שאפשר לטובתכם. עורך דין מקרקעין יוכל גם לזהות עסקות גרועות או חשודות, והוא יסייע לכם בכל הקשור להתמודדות עם גורמים שונים כמו הרשות, הקבלן, וועדות שונות ועוד.