מה זה מחליף חום ואיך הוא יכול לעזור לכם?

מה זה מחליף חום ואיך הוא יכול לעזור לכם?

אם אי פעם תהיתם מה זה מחליף חום והאם אתם צריכים אותו – אז הגיע הזמן לקבל התשובה ולעשות סדר בנושא.

קודם כל – מה זה מחליף חום?

ובכן, התשובה היא שמחליף חום הינו מתקן מיוחד שיש לו ייעוד אחד עיקרי: להעביר חום מזורם אחד לזורם אחר. הדבר שדוחף למעבר בין הזורמים הוא אלמנט אשר נקרא מפל טמפרטורה. בהיעדר מפל טמפרטורה, לא ניתן לבצע את מעבר החום מזורם אחד לשני.

את מחליפי החום אפשר לחלק לשלושה סוגים:

הסוג הראשון- מחליף חום סגור. מדובר במחליפי חום שלא יוצרים שום מגע בין הזורמים. לכל זורם, יש את הדרך והמסלול הייחודי לו. מחליף זה לא מייצר מעבר חום מקסימלי מכיוון שיש גורם מתווך. בעקבות כך יכול להיווצר מצב של איבוד חום.

הסוג השני- מחליף חום פתוח- במחליף חום פתוח מתבצע מגע ישיר בין הזורמים השונים. הם מתערבבים אחד עם השני ומעבירים חום ביניהם. מכיוון שאין גורם מתווך או התנגדות מעצמים אחרים במהלך התהליך – מעבר החום הוא מקסימלי.

הסוג השלישי- מחליף חום מחדש- במחליף זה שמוכר גם בשם מחליף חום רגנרטיבי קיימת יחידה מיוחדת שמטרתה לאגור מים מן הזורם החם ולהעביר אותו בצורה ישירה לזורם הקר. שיטה זו נחשבת יעילה יותר מבחינה אנרגטית. כמובן שיעילותה תלויה במשתנים כמו תכונות פיזיקליות של יחידת הזרמה, אך היא לרוב תהיה בנויה בצורה כזאת שתאפשר ניצול מקסימלי, חסכוני ואיבוד מופחת של חום.

בשוק קיימים סוגים שונים של מחליפי חום. למשל, מחליף חום של תרמיל וצינורות המגיע לרוב בשני אורכים שנחשבים לסטנדרטיים. הצינור הראשון, אורכו הוא מטר ליישום עם קיבולת קטנה והצינור השני, אורכו הוא שני מטרים, עם קיבולת בינונית גבוהה.

בנוסף, יש מחליפי חום פלטות עם לחת דחיסה של 30 bar, וטמפרטורות דחיסה של 160/200 מעלות.

גם במחליף החום הואקסלי אתם עלולים להתקל. חשוב שתדעו כי מחליף זה מומלץ בעיקר לשימוש במעבים או מייעדים.

לא יודעים מה מחליף החום הנכון עבורכן? בדקו עם אנשי מקצוע ובצעו סקר שוק על מנת להשיג את העסקה הטבה ביותר.