החום המגיע מן הרצפה

החום המגיע מן הרצפה

כאשר מגיע החורף, אנו דואגים לשלוף מהבוידעם את מפזרי החום והתנורים ובודקים שהמזגן לא שכח איך לפעול על חום לאחר הקיץ. אנו מחפשים אמצעי חימום יעילים בעוד אחד האיכותיים שבהם נמצא ממש מתחת לאף, או ליתר דיוק מתחת לרצפה. חימום רצפתי הוא פתרון טוב ויעיל במקרה שבו יש צורך לחמם שטח גדול במיוחד.

דברים שכדאי לדעת על החימום הרצפתי

מעוניינים לרכוש את החימום שכולם מדברים עליו? אלה כמה דברים שכדאי לדעת:

  • חימום תת רצפתי הוא שיטת חימום ישנה למדיי אשר קיימת כבר שנים. מה שמשתנה כל הזמן הוא הטכנולוגיה. חברה מקצועית דואגת לשכלל את מערכות החימום הרצפתיות ולספק ללקוחותיה את הטוב ביותר.
  • מערכת חימום זו פועלת על מים. מתחת לרצפה מצויים צינורות קטנים העשויים מאלומיניום או מפלסטיק שבתוכם נאגרים המים. כאשר מפעילים את מערכת, מחממים הצינורות את המים ומפיצים חום לחלל החדר.
  • אופן חימום המערכת יכול להתבצע ב-3 שיטות: שימוש במשאבת חום, תנורי גז קונדנס, מיכלי מים הפועלים על חשמל.
  • מערכת חימום רצפתי כוללת תרמוסטטים אשר מסייעים לווסת את החום.
  • המערכת עשויה מחומרי בידוד אשר מאפשרים לאגור את החום למשך זמן רב יותר.
  • החימום הרצפתי מותאם גם לבתים הפועלים על טכנולוגיית בית חכם, כך שניתן לשלוט על המערכת גם מרחוק.
  • אמנם מדובר בהשקעה כספית גדולה יחסית בתור רכישה התחלתית, אל מערכת החימום הרצפתי היא מערכת חזקה אשר יכולה לפעול לאורך זמן. זכרו זאת בפעם הבאה שאתם קונים מפזר חום חדש, לאחר שהישן שבק חיים לאחר תקופה קצרה של שימוש.

יתרונות החימום

חימום תת רצפתי מתאפיין ביתרונות שונים, חלקם אף עולים על אמצעי חימום רגילים. כך, צריכת החשמל של החימום הרצפתי פחותה יותר והוא אינו גורם לתופעה של יובש באוויר. זאת בניגוד לאמצעי חימום אחרים אשר צורכים אנרגיה רבה וגם מייבשים את האוויר. נוסף על כך, בזכות מערכת הבידוד הסגורה הקיימת בחימום הרצפתי נמנעות בעיות של קורוזיה, סתימות והצטברות של אבנית. עם זאת, חשוב לוודא לבדוק את המערכת מדי תקופה כדי לאתר תקלות.