בדיקת דירה לפני קניה – למה חשוב להזמין בדיקת בית מקיפה

בדיקת דירה לפני קניה – למה חשוב להזמין בדיקת בית מקיפה

כאשר אנחנו קונים רכב יד ראשונה, אנו דואגים לוודא כי הוא ראוי לשימוש ויכול לקחת אותנו לכל מקום שאליו נרצה להגיע. משום כך, אנו בוחנים את כל הרכיבים שלו: המצבר, המנוע או הצמיגים. באופן פרדוקסלי, כאשר אנו בוחרים דירה לרכישה, אנו בוחנים אותה מבחינה חיצונית בלבד: מסתכלים אם אין סימני רטיבות על הקירות, בוחנים את מספר החדרים ובודקים כמה כיווני אוויר יש בה. עם זאת, כאשר מדובר בבדיקה פנימית, אנו נוטים לחפף.

מה יש בקנקן

בדיקת דירה לפני קניה היא בדיקה הכרחית לכל דבר ועניין. ואין מדובר בבדיקה חיצונית בלבד, אלא בבדיקה פנימית מקיפה המתבצעת על ידי מקצוענים. מהנדסים מקצועיים מציעים שירותי בדק בית עבור אנשים המעוניינים לקנות דירה. בדרך זו ניתן לעמוד על הליקויים מבעוד מועד, לסכם על תיקונים או לפנות לחפש חברה אחרת. בדיקה מקדימה לפני קנייה תמנע את עוגמת הנפש של הקונה, תשמור על בטיחותו ותבטיח רכישה הוגנת.

בדק בית – מה זה אומר

במהלך בדק הבית מתבצעות בדיקות שונות שכדאי להכיר:

  • האם התבצעה עבודת איטום – האיטום חשוב לשמירה על הבניין מפני גשמים ופגעים חיצוניים נוספים. במהלך בדק הבית נבדק האיטום ביתר שאת, כדי לוודא שלא תסבלו מרטיבות במהלך חודשי החורף או תחוו הצפה.
  • בודקים את הצנרת – לנזילות צנרת תופעות לוואי בלתי נעימות כלל וכלל. זה מתחיל מהופעה של כתמי עובש כהים ומכוערים על הקירות וממשיך בריח רע של רטיבות ובזרם מים חלש במטבח או בחדר האמבטיה. אם אינכם מעוניינים להזמין אינסטלטור בהמשך, כדאי לבצע בדק בית רגע לפני שחותמים על החוזה.
  • בודקים את החשמל – נקודות חשמל שלא הועברו כראוי עלולות לגרום לנזקי התחשמלות או שריפה. מהנדסים מקצועיים בודקים את הנקודות האלה ומבטיחים לכם כניסה בטוחה לדירה.
  • בדיקות של גז וקרינה – המהנדסים בודקים פליטות של גז ראדון וסוגים שונים של קריה כמו קרינה סלולרית RF או בדיקת קרינה חשמלית – ELF.

מוזילים עלויות

בדיקת דירה לפני קניה יכולה לא רק לאתר את הליקויים, אלא להוזיל את מחירה של הדירה שאתם מעוניינים לרכוש. כך שאם אתם מוכנים לבצע את השיפוצים גם לאחר שיתגלו כל הליקויים, תוכלו לפחות לקנות את הדירה במחיר משתלם יותר המתאים לערך האמתי שלה. אז אל תתפשרו על חברת בבדק בית. חפשו בנרות את החברה המקצועית ביותר – בקרו באתרי אינטרנט שונים, שאלו גולשים בפורומים והתייעצו עם חברים טובים.