מעבר לדירה חדשה

מעבר לדירה חדשה

אז אחרי שחיפשתם דירה חדשה ומצאתם, אספתם הון עצמי דרוש, עורך דין חוזים בדק לכם את החוזה ואישר אותו, ובסוף חתמתם על חוזה לרכישת דירה מול הקבלן, המתנתם תקופה וכעת מגיע הרגע המיוחל. עומדים להיכנס לדירה החדשה שרכשתם? מזל טוב. במאמר הבא תקבלו מספר טיפים חשובים במיוחד שיהפכו את הכניסה שלכם לדירה לקלה יותר, וכמובן תחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

חיבור הדירה לחשמל

אחד הדברים שאתם צריכים לעשות לפני הכניסה זה להתחבר לחברת החשמל, שכן ללא חשמל בדירה לא תוכלו להסתדר כלל. צלצלו לחברת החשמל והזמינו מונה לדירה שלכם. קבלו מהם מספר חוזה, בחרו את אפשרות תשלום החשבון המועדפת עליכם (הוראת קבע, כרטיס אשראי או תשלום במזומן בבנק הדואר), ולאחר חיבור המונה תוכלו להפעיל את החשמל בבית שלכם.

חיבור הדירה למים

הדבר השני שעליכם לעשות הוא להזמין מד מים במידה ועדיין לא התקינו לכם אותו. מד המים שייך לתאגיד המים העירוני אליו אתם שייכים. בעזרתו מחשב תאגיד המים את כמות המים שצרכתם ומחייב אתכם אחת לחודשיים על כך. ברוב התאגידים, חשבון המים יישלח בסמוך לשליחת חשבון הארנונה. דבר חשוב שאתם חייבים לדעת – ברירת המחדל של כל תאגיד מים היא שגרים בדירה 2 נפשות. לכל אדם החי בדירה מוקצים מספר קובים של מים במחיר מוזל, ואם הוא צורך מים מעבר לקוב שהוקצה, המחיר בעבור כל קוב הופך ליקר יותר. במידה וגרים יותר מ2 בני אדם בדירה, חשוב שתיידעו את תאגיד המים שלכם על כך, אחרת חשבונות המים יהיו גבוהים יחסית, ואתם לא תבינו מה הסיבה לכך.

רישום בעירייה או במועצה המקומית

עם המעבר הקרוב לדירה, תהיו צריכים להירשם בעירייה או במועצה המקומית שבה נמצאת הדירה שלכם. במקרים מסויימים, יש אנשים שנרשמים לעירייה עוד לפני שנכנסו לגור בדירה, בכדי לשפץ את הבית. העירייה מצידה כמובן תשלח לכם בקשה לתשלום חשבון ארנונה גם אם לא גרתם בדירה. במצב שכזה תוכלו להגיש לעירייה בקשת הפחתת ארנונה על נכס ריק, ובמידה ובקשתכם תאושר תשלמו פחות כסף על תקופה זאת.

פריטים לבית

במידה ועברתם לבית חדש תצטרכו למלא אותו במגוון פריטים כגון מוצרי חשמל, רהיטים, כלי בית ועוד. מומלץ מאוד לבצע השוואת מחירים בסיסית לפני כל רכישה בכדי לוודא שאתם לא משלמים יותר מדי כסף בעבור המוצרים. שימו לב – במקרים מסויימים יהיו ספקים שיציעו לכם את המוצר במחיל זול יותר אבל עם תקופת אחריות קצרה יותר, במקרים כאלה מומלץ לכם לשלם קצת יותר ולקבל תקופת אחריות נרחבת יותר בעבור המוצר, וכך תוכלו להיות בראש שקט יותר.