עיצוב פנים דירות קטנות

עיצוב פנים דירות קטנות

עיצוב פנים של דירות הוא תהליך שמטרתו היא לעצב את חלל הדירה בצורה הטובה ביותר, בהתאם לקוי העיצוב הנבחרים מראש, בהתאם לגודל הדירה ובהתאם לרצון הלקוח. כאשר מדובר על עיצוב פנים דירות קטנות, מדובר על אתגר. בעוד שבעיצוב פנים של דירות גדולות, ניתן לעצב את חלל הדירה בלא מעט סגנונות ואופנים שונים, הרי שדירה קטנה לא פעם מגבילה את המעצב מבחינת סגנון ואופי העיצוב הרלוונטי והמתאים לה. לכן, עבור עיצוב פנימי של דירות קטנות, כדאי מאוד לבחור במעצב פנים אשר איננו נרתע מהאתגר ובכוחו לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר, שתסב לדירה מראה מושלם בסופו של תהליך העיצוב.

טיפים לעיצוב פנים דירות קטנות

כאמור, כאשר מדובר בעיצוב פנים דירות קטנות, הרי שהמעצב העוסק בתחום מוגבל מבחינת אופן וסגנון העיצוב של דירות מעין אלו. לא כל סגנון עיצוב מתאים לדירה קטנה ויש לעצב את חלל הדירה באופן התואם את גודלו מכל הבחינות. חשוב מאוד לבחור מעצב פנים לעיסוק בעיצוב דירה קטנה, אשר שם דגש על כמה דברים:

  1. יצירת מקומות אחסון רבים בכל חדר וחדר בדירה – בכדי שחלל הדירה יוקדש כולו לצורך עיצוב, חשוב מאוד לשלב מקומות אחסון רבים בדירה, אשר יאפשרו לאחסן את כל הציוד עבור הדירה בצורה מסודרת, שתעניק לדירה מראה אסתטי ונעים. דברים אשר מפוזרים בדירה בגלל העדר מקומות אחסון, פוגעים בהרמוניה של סגנון העיצוב
  2. עיצוב קליל – חשוב מאוד להקפיד בדירה קטנה שלא לעצב אותה בסגנון כבד מדי. לכן, יש לבחור קו עיצוב קליל עבור הדירה, ריהוט קליל ולא כבד מדי ועוד
  3. בחירת הצבעים הנכונים לדירה – בכדי ליצור לדירה מראה מרווח ונעים, יש לבחור במעצב אשר יודע באילו צבעים הכי נכון לבחור בתהליך עיצוב של דירה קטנה, על מנת שהם לא יצרו אווירה חונקת בדירה, אלא אווירה משוחררת.
  4. יצירת אשליית גודל – כאשר בוחרים מעצב פנים מקצועי, הוא ידע כיצד לשלב בדירה פריטים שונים וכיצד לעצב את הדירה באופן אשר יעניק לה אשליית מראה גדול יותר.