למה חשוב לבצע בדיקת דירה ברכישת דירה חדשה מקבלן

למה חשוב לבצע בדיקת דירה ברכישת דירה חדשה מקבלן

כל מי שרכש אי פעם דירה יודע שעליו לעבור שורה ארוכה של אנשי מקצוע – קבלנים, מעצבי פנים, אדריכלים ועוד. אך מרוב כל האישורים, מילוי הטפסים וההוצאות הכספיות אנו שוכחים לבצע בדיקת דירה והליקויים מתגלים רק לאחר מכן. אם אתם רוצים למנוע עוגמת נפש ולחסוך מעצמכם טרטורים ותביעות, חשוב לפנות למהנדס מקצועי כדי לאתר את הליקויים בבית.

לפני שסומכים, בודקים

ישנם אנשים אשר קונים דירות מקבלנים מבלי לבדוק את הדירה לפני כן. הם סומכים על הקבלנים או על הדיירים הקודמים ואינם מודעים לכך שעלולים להיות ליקויים בדירה. מסיבה זו, חשוב לבצע בדיקת דירה מקבלן ולאתר ליקויים בזמן. אלה כמה נזקים וליקויים שעלולים להתגלות בדירה:

  • ליקויים באיטום הדירה – מים בחוץ הם דבר נפלא. אין כמו לשבת מתחת לשמיכת פוך ולשתות שוקו חם כשהגשם מטפטף לו בחוץ. אבל מה קורה כשהגשם חודר דרך הקירות אל שטח הבית שלכם? או אז יש צורך להזמין מומחה אשר יספר לכם כי בדירה יש בעיית איטום. אם אתם מעוניינים למנוע את הבעיה מראש, חשוב לקרוא למהנדס כדי שיוכל לבצע בדק בית.
  • כשהביוב נסתם – וזה מאוד לא נעים. לא רק שיש ריח רע אשר חודר אל הבית שלכם, אלא שמי הביוב העכורים עולים על גדותיהם ישר אל כיור המטבח שלכם. מהנדס מקצועי יכול לבדוק את מצב הצנרת שלכם, לאתר את כל הליקויים ולחסוך לכם טלפון לאינסטלטור.
  • ליקויים בבנייה – כל בניין עלול לסבול מליקויים כלליים בבנייה, אם הוא לא נבנה לפי האישורים המתאימים. המהנדס בודק את רמות הקרינה בבניין, את מערכת החשמל ובודק אם אין ליקויים כלליים. שכן, לפי החוק החדש היום הבניין צריך להיות חזק דיו כדי לעמוד בפני זעזועים כמו רעידת אדמה.

לישון בראש שקט

רק לאחר שקראתם למהנדס לצורך ביצוע בדיקת דירה מקבלן, תוכלו באמת להיכנס לדירה בבטחה ולדעת שאתם מוגנים. משום כך, חשוב להשקיע בבחירת מהנדס מקצועי שעוסק בתחום הבנייה וההנדסה האזרחית במשך שנים רבות. בדרך זו, הדירה שלכם תוכל לעמוד בפני פגעי הטבע ולשמש אתכם במשך זמן רב.