כל מה שצריך לדעת על ביטוחי משכנתא

כל מה שצריך לדעת על ביטוחי משכנתא

אצל רוב בני הזוג בישראל החוויה של קניית דירה מתחילה, לפני הכול, בבנק. אין הרבה זוגות שיכולים להרשות לעצמם לקנות דירה מבלי לקחת משכנתא, ובהחלט כדאי לדעת שכאשר לוקחים משכנתא יש גם ביטוחים שונים שעליהם צריך לחתום. ביטוחי משכנתא הם לא בחירתו של הלקוח, כי למעשה מזה שנים הבנקים לא מוכנים לתת משכנתאות למי שאין לו ביטוח כזה. חשוב להבין שאומנם ביטוח המשכנתא זו עוד הוצאה כלכלית וזה יכול לעלות לא מעט שקלים בכל חודש, אך מצד שני, זה ביטוח שעדיף לעשות גם מבחינתו של הלקוח ולא רק מבחינתו של הבנק.

למידע על ביטוח משכנתא באתר הפניקס >>

מדוע ביטוחי המשכנתא חשובים כל כך?

אומנם זה נכון שכאשר אנחנו לוקחים משכנתא אנחנו בדרך כלל אנשים צעירים שחושבים שלעולם חוסן, אך החיים לפעמים מראים לנו שלא כך הם הדברים. כבר היו הרבה מאוד מקרים שבהם זוג לקח משכנתא, אחד מבני הזוג נפטר, והשני נותר עם הצורך לשלם את לבדו את כל החזרי המשכנתא או שהוא הסתכן באיבוד הדירה לטובת הבנק. ביטוחי משכנתא באים להבטיח שמצבים כאלה לא יחזרו עוד, ולכן למעשה במקרה של מוות של אחד מבני הזוג, מי שישלם את שאר המשכנתא זו תהייה חברת הביטוח שבה עשה הזוג את הביטוח.

ביטוח לדירה

כשמדברים על ביטוחי המשכנתא מדברים גם על ביטוחים לדירה עצמה, כי היום אפשר להוסיף לביטוחים האלה סעיפים שמבטחים גם את הדירה. כלומר, במידה והדירה נהרסת כתוצאה משריפה, תאונה, רעידת אדמה או כל סיבה אחרת, הזוג לא יצטרך להמשיך ולשלם את המשכנתא כי הביטוח יעשה זאת. חשוב להבין שביטוחי המשכנתא יכולים להיות מעט שונים בין חברות הביטוח הרבות ולכן כדאי לבדוק לעומק את הביטוח שעליו חותמים.