עורך דין מקרקעין – לאילו מצבים נשכור את שירותיו?

עורך דין מקרקעין – לאילו מצבים נשכור את שירותיו?

הרבה פעמים אנשים נוטים לחשוב שבחירת עורך דין, בכל תחום שהוא, זה אך ורק עניין לצרכים משפטיים. כלומר, אנחנו רוצים להגיש תביעה או מוגשת נגדנו תביעה, אז אנחנו נשכור עורך דין, מעבר לכך אין לנו צורך בו. האמת כמובן שונה.

דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים לראות בנושא של דיני מקרקעין. מאחר ומדובר בנושא מאוד רחב ומאוד משמעותי, הרי שאנחנו נשכור את שירותיו בלי קשר לעניין המשפטי. אנחנו נשתמש בשירותיו של עורך דין מקרקעין, גם אם אנחנו לא עומדים בפני הליך משפטי, כתובעים או כנתבעים. למעשה, יש תקופות בהן עורך דין שמתמחה בדיני מקרקעין, בכלל לא מייצג תובעים או נתבעים, אלא מייצג את האינטרסים בהיבטים שונים לגמרי.

דיני מקרקעין, כפי שאנחנו יודעים מגדירים את כל מה שקשור בהקשר לנדל"ן וקרקעות. כל מה שקשור לנכסים פרטיים, מסחריים ואחרים וכן כל מה שקשור לקרקעות, פרטיות, חקלאיות, קרקעות מדינה וכדומה, מוגדר בדיני מקרקעין ונמצא תחת אחריות של עורכי דין שמתמחים במסלול זה. מאחר ומדובר בנושא רחב וסבוך, אנחנו יכולים להבין מדוע אנחנו נדרשים לשירותים שלהם.

לפני שנסביר לאילו מצבים נשכור את שירותיהם של עורכי דין, חשוב לומר, עלינו לבחור אנשי מקצוע שיכולים לייצג אותו במסלול בו אנחנו בוחרים. כלומר, יש עורכי דין שיכולים לייצג אותנו בבית משפט ויש כאלה שנעדיף לשכור אותם לצרכים אחרים. אנחנו צריכים לעשות את הבחירה על פי הצרכים שלנו והיכולות של אותו עורך דין.

דיני מקרקעין – באילו מקרים נשתמש בעורך דין

המקרה הקלאסי הוא כמובן מצב של תביעה. בין אם אנחנו עומדים בפני תביעה אפשרית מצד גורם אחר או כשאנחנו רוצים לתבוע גורם מסוים. כל סיטואציה של תביעה אשר קשורה לדיני מקרקעין, אנחנו נשכור עורך דין שייצג אותנו.

זה נכון אגב גם למקרים בהם אנחנו תובעים או נתבעים על ידי המדינה. למדינה יהיו עורכי דין מטעמה (פרקליטות המדינה) ולנו את יש הזכות, כמובן, להיות מיוצגים על ידי עורכי דין משלנו.

מקרה אחר שנחשב קלאסי לא פחות זה, כשאנחנו עומדים בפני עסקת מקרקעין, אז אנחנו נשתמש בעורכי דין על מנת שיפעלו להנעת התהליך. אלה יבחנו את העסקה, יבחנו את הקרקע או את הנכס שאנחנו רוצים לרכוש, את סוג העסקה ועוד. מדובר על דברים מאוד משמעותיים, שכן אחרת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מבצעים עסקה בלי הגנה משפטית ראויה, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו רוכשים נכס או קרקע בעייתית, שאסור לבצע עליה עסקאות, למשל.

עוד דוגמא מדי נשתמש בעורך דין מקרקעין זה כשאנחנו רוצים להסדיר עניינים שונים מול המדינה, בין אם מדובר בהפרות בנייה, חובות או נקודות אחרות. עורך דין מקרקעין יעזור לנו בקטע הזה.