תפקידו החשוב של יועץ משכנתא

תפקידו החשוב של יועץ משכנתא

אין ספק כי תפקידו של יועץ משכנתא פרטי הינו התפקיד החשוב ביותר בחייו של כל אדם שעומד בפני לקיחת משכנתא מהבנק. רוב האנשים לא חושבים על הנושא לעומק, אלא מסתפקים בייעוץ כללי עם יועץ המשכנתא של הבנק. אך מי מבטיח להם כי מדובר על הייעוץ המקצועי ביותר? או אפילו על מסלול בעל ריביות נמוכות? בסופו של יום, יועץ המשכנתא של הבנק עובד עבור הבנק ולכן הנאמנות הראשונה שלו היא כמובן לבנק. לעומת זאת,יועץ משכנתאות פרטי כמו צחי גרוסמן ידע להתאים לכל לקוח את מסלול המשכנתא האופטימלי עבור, עבור המצב הכלכלי שלו ועבור אורח החיים שבו הוא חי. יועץ משכנתאות פרטי יהיה כמובן אובייקטיבי יותר מאשר היועץ של הבנק, היות והמעסיק שלו הוא הלקוח ולכן טובתו עומדת מעל הכול.

יועץ משכנתא
צחי גרוסמן יועץ משכנתא מומלץ

מהו בעצם תפקידו החשוב של יועץ משכנתא?

למעשה תפקידו המרכזי של יועץ המשכנתא הוא לספק שקט ושלווה ללקוח שלו, אשר עומד בפני אחת ההחלטות הפיננסיות הגדולות ביותר בחייו. יועץ המשכנתאות אמור קודם כל לבחון את ההצעה של הבנק, לנתח את רמת ההכנסה שלכם ולוודא כי ההצעה רלוונטית ליכולת הכלכלית שלכם, או שהיא תכניס אתכם לחובות כבדים. מעבר לכך, תפקידו של היועץ להשוות בין ההצעה שקיבלתם מהבנק לבין הצעות מבנקים אחרים על מנת ליצור תחרות ומשא ומתן לגבי אופי התנאים, גובה ההחזר החודשי, גובה הריבית וכדומה. תפקידו של היועץ הוא להתאים ללקוח שלו את המסלול האידיאלי עבורו, היות ובחירה במסלול שגוי יכול להסתכם בהפסד של מאות אלפי שקלים. מעבר לכך, היועץ מכיר את כל ההליכים השונים, הוא ידע להכין את כל הניירת הרלוונטית ולספק לבנקים את כל הטפסים הדרושים, מבלי שתצטרכו לכתת רגליים.

לסיכום, כל מי שעומד לפני רכישת דירה ולקיחת משכנתא מהבנק, כדאי לו לנשום עמוק ולא למהר. חשוב לא לחתום על שום חוזה, ללא קבלת ייעוץ מקצועי מאיש מקצוע המתמחה בתחום. יועץ משכנתא פרטי ידע לספק את המסלול המתאים לכל לקוח, תוך כדי קבלת תנאים משופרים, ריביות נמוכות וכמובן חיסכון כלכלי הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.