עיצוב בריכות אקולוגיות

עיצוב בריכות אקולוגיות

יש לכם הזדמנות נהדרת לחזור אל הזמנים שבהם יכולנו לחיות בדו קיום בשלווה עם הטבע ולא צריך אפילו לצאת מהבית בשביל זה אלא רק לגינה. בריכה אקולוגית למטרות שונות תופסת יותר מקום בשיקולים של אדריכלים ומעצבים שרוצים להעניק לדיירים הבתים את הסביבה הטבעית הירוקה, הנקייה והבטוחה ביותר שאפשר. אנשים חוזרים לטבע בדרכים שונות, הן באורח החיים והן בעיצוב הסביבה שלהם. בגלל זה כל כך הרבה בתים נבנים היום בשיטות ירוקות ובגלל זה אנשים יעדיפו לזהם את הסביבה כמה שפחות ולהשתמש במשאבי הטבע כדי לשמור על האיזון הביולוגי הנפלא ששומר גם עלינו בתורו. בריכות אקולוגיות נבנות למטרות שונות – שימוש ביתי לשחייה וטבילה, שימוש לנוי כמו בריכות דגים ובריכות גינה פורחת, בריכות אקולוגיות שמשלבות את כל השימושים. 

כיצד נבנית בריכה אקולוגית?

יש סוגים שונים של בריכות אקולוגיות והיפה הוא שבגלל שבטבע יש כל כך הרבה תצורות גם המעצבים יכולים לחשוב על כל דבר. אין הגבלות של מבנה ריבועי מסודר או בריכה שנראית כמו בריכת שחייה קונבנציונלית. הבריכות האקולוגיות שואפות לחקות את הטבע ככל האפשר, ולכן הן גם נראות כמו מאגרי מים טבעיים, עם מפלים ובריכות קטנות נוספות שמשמשות לטיהור המים בשיטה הביולוגיות המאוזנת. המפלים עצמם משמשים ליופי ולהרגעה, בדיוק כמו שהתכוונו לו בעלי הבריכה, אבל גם לצורך הנעת המים מהבריכה העיקרית לבריכת הטיהור הקטנה שמשמשת לסינון המים על ידי צמחים ודגים.

מה אפשר למצוא בבריכה אקולוגית?

ברכיה אקולוגית משמשת לנוי בראש ובראשונה, משום שהיא מטפחת בתוכה וסביבה צמחייה שצומחת שם באופן טבעי והיא חלק מהעולם האקולוגי שלה. הצמחים עצמם משמשים לצורך סינון המים, כך שהם מטופחים על ידי מי שאחראי לתחזוקה השוטפת. במים עצמם לא תמצאו לרוב כלור וחומרי חיטוי אחרים, למרות שיש בריכות שנבנות בתצורה טבעית אבל בעליה מעדיפים שיוכלרו. בריכה אקולוגית אמיתית יכולה להכיל גם דגי קוי שמשמשים לניקוי טבעי, והמבנה שלהן בדרך כלל עוצר נשימה זה נראה בדיוק כמו בטבע, גם מבחינת צבע המים שאינו מלאכותי אלא ירקרק, גם מבחינת המסלעה וחלוקי הנחל שמוסיפים לבריכה ובעיקר בגלל הצמחים והציפורים שיש בבריכה בכל ימות השנה.