לקיחת משכנתא על דירה קיימת מול דירה חדשה

לקיחת משכנתא על דירה קיימת מול דירה חדשה

כיום, מרבית האנשים אשר מעוניינים לרכוש דירה לצורך מגורים או השקעה, יאלצו לפנות אל הבנקים השונים או אל גופים חוץ בנקאיים בכדי לבקש הלוואת משכנתא שתסייע להם לרכוש את הדירה. חשוב לדעת שמלבד התנאים הבסיסיים של כל משכנתא הגובלים בכמות ההון העצמי שיש להביא בדירה ראשונה שרוכשים אל מול דירה שניה ועוד, ישנם הבדלים מהותיים בין תנאי כל משכנתא כאשר מדובר ברכישת דירת יד 2 קיימת אל מול רכישת דירה חדשה.

מהי משכנתא?

משכנתא היא הלוואה הניתנת מהבנקים השונים עבור קניית נכס. המשכנתא לרוב תהיה סכום משמעותי, עם אחוזי ריבית הנקבעים עליה בכל בנק אשר מעניק בו ועם תנאי החזר שונים. התנאי לקבלת משכנתא ברכישת דירה ראשונה היא הון עצמי של 30 אחוז שווי הנכס וכאשר מדובר בדירה שניה, הון עצמי של 50 אחוז. במידה ואין לכם הון עצמי ואתם בכל זאת רוצים לקבל משכנתא ולרכוש דירה, אלצו להיעזר גם בהלוואות משלימות אשר ישלימו לכם את ההון העצמי. בכדי לקבל את המשכנתא המשתלמת ביותר עבורכם, חשוב שתבדקו היטב את הנושא של לקיחת משכנתא ומה מציע עבורכם כל בנק ורק לאחר בדיקה מדוקדקת וקפדנית, תבחרו את הבנק שממנו תיטלו הלוואת משכנתא.

מה ההבדל בין משכנתא על דירת יד שניה לבין משכנתא על דירה חדשה?

חשוב שתדעו שכאשר מדובר בתנאי מימון לגבי דירה חדשה אל מול דיר הקיימת, ישנו שוני מהותי. בעוד שהלוואת משכנתא עבור דירה קיימת היא הלוואה בגובה סכום קבוע מסוים אותו ניתן לדעת כבר מההתחלה בשל שווי הנכס, הלוואת משכנתא על דירה חשה היא הלוואה אשר שוויה לא ידוע מכיוון שמחיר הכנס עלול להשתנות בעקבות שינוי המפרט הבסיסי אותו מציע הקבלן על הנכס, עלויות עורך הדין של הקבלן וערוך הדין שייצג אותך אל מול הקבלן, עלויות של מדד התשומה אשר עולה בהתאם לנכס ולזמן ועוד. חשוב שתדעו שקבלת משכנתא על דירה חדשה הוא תהליך מורכב וקשה יותר מקבל משכנתא על דירה קיימת ולכן, חשוב שתחשבו היטב בטרם אתם בוחרים את הנכס אותו אתם מעוניינים לרכוש, האם תוכל לעמוד בכל התנאים ובכל התהליך של קבלת המשכנתא עבור נכס החדש.